Gå till innehåll

Konstigt beteende hepatus ?


Zigmund

Rekommenderade inlägg

Har en hepatus (haft den i ca:2år ) som börjat med ett konstigt beteende .

han simmar till bakkant av akvariet ,backar så stjärtfenan är över vattenytan ,huvudet rätt ner och sprattlar sedan till så vattnet skvätter överallt :(

Detta har han gjort i ett par dagar . kan inte se något konstigt på den ,när jag kommer fram och ska mata är han som vanligt . Men sedan fortsätter han med detta ( ett par timmar om dagen ,såklart den sidan jag har alla kontakter mm så fått bygga ett stänkskydd ?

Jag har en till hepatus (om detta är någon kärleksförklaring :) eller bara något galet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

att hepatus har benägenhet att bli konstiga med tiden kan jag hålla med om. jag hade min i 2 år och vid inköp var den 5cm och vid försäljning 18cm och tjock som en gris. Han for runt som en to hela tiden i karet och var allmänt störig. han tog bla luft från ytan och tuggade på luftbubblorna och direkt efer att de åkt ut så åkte han upp och tog nya bubblor. När han svängde runt på ytan så plaskade han också till så vatten for ur akvariet. han bet också tag i fraggar för att sedan simma iväg med dom och släppa ner dom på ett helt annat ställe.... tror du förstår att jag inte ville ha kvar honom. jag är av åikt att heptus är bland den minst lämpade kirurg man kan ha i ett akvarium......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...