Gå till innehåll

Förslag på bra, tysta returpumpar.


campokatt

Rekommenderade inlägg

Prismässigt tycker inte jag det är något som slår dessa: http://shop.biotedmarin.se/laguna-powerjet-max-flo-6000/953-0

man hör den bara om man lyssnar under sumpen, annars finns tex red dragon pumpar. Dessa kostar dock 3-4ggr så mycket. Dock är de ljudlösa.

Hur hade du tänkt budget vs ljudnivå?

EDIT: Råkade länka 6000l/h modelellen :)

http://shop.biotedmarin.se/laguna-powerjet-max-flo-3500/952-0

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kikat lite på en Red dragon mini. Ligger på ca 3500:- för en som pumpar mellan 3500 och 4000l/h och ca 3000:- för en som pumpar 2500l/h.

Har dock inte hittat nått diagram över hur mycket den tappar på 1,20cm.

Har en skummare med en liknande pump och tycker att den går tyst och fint, därför jag kikat på en sån.

Har idag en Tunze silence som ska ligga på 3000l/h HMax 3,9m men tycker att den bara laggar mer och mer. Har gjort rent den osv men ingen förbättring. Kanske nått i styrenheten som lagt av.. Idag är det flöde men känner knappt nått om man håller handen framför utblåset i akvariet. I början tyckte jag den funkade helt ok. Har även ett fosfatfilter kopplat på samma pump.

Innan det körde jag en Eheim 1060 vilken var riktigt stark o fin men brummade o vibrerade lite väl mycket för mig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kikat lite på en Red dragon mini. Ligger på ca 3500:- för en som pumpar mellan 3500 och 4000l/h och ca 3000:- för en som pumpar 2500l/h.

Har dock inte hittat nått diagram över hur mycket den tappar på 1,20cm.

Har en skummare med en liknande pump och tycker att den går tyst och fint, därför jag kikat på en sån.

Har idag en Tunze silence som ska ligga på 3000l/h HMax 3,9m men tycker att den bara laggar mer och mer. Har gjort rent den osv men ingen förbättring. Kanske nått i styrenheten som lagt av.. Idag är det flöde men känner knappt nått om man håller handen framför utblåset i akvariet. I början tyckte jag den funkade helt ok. Har även ett fosfatfilter kopplat på samma pump.

Innan det körde jag en Eheim 1060 vilken var riktigt stark o fin men brummade o vibrerade lite väl mycket för mig..

Kan vara värt att kolla alla rör/slangar och rensa dessa - det sätter igen mer än vad man tror.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...