Gå till innehåll

Pumpen i min Deltec MC 500 har slutat fungera, vad göra?


Andreas A

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har ett problem. Pumpen till min skummare Deltec MC 500 lade av idag och nu vet jag inte riktigt vad jag har för val. Visst, ett alternativ är att köpa en ny á 1695 kr på PWSS men jag hoppades på att det finns någon annan pump till bättre pris. Ny/begagnad? Någon som har något som passar?

Jag har för mig att det finns en annan modell som oxå passar, stämmer det?

Skummaren har ett gäng år på nacken men funkade bra tills pumpen lade av.

Mvh Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

DEn är nog totaldöd, tyvärr. Tidigare var det svårt att få igång hjulet, nu finns inte en rörelse i den. Vart köper jag en Aqua Bee 2000 då? Vad är skillnaden medan en needelwheel impeller och ett 200/1 nålhjul? Sorry att jag inte är med på banan riktigt här...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

DEn är nog totaldöd, tyvärr. Tidigare var det svårt att få igång hjulet, nu finns inte en rörelse i den. Vart köper jag en Aqua Bee 2000 då? Vad är skillnaden medan en needelwheel impeller och ett 200/1 nålhjul? Sorry att jag inte är med på banan riktigt här...

Det är inte så konstigt, kanske beror på att jag skapade förvirring - nålhjul och needlewheel är samma sak :)

Det jag menade var att båda modellerna passar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...