Gå till innehåll

Hur rengöra en BM 3.5 inuti


freguz

Rekommenderade inlägg

Min Bubble Magus 3.5 börjar bli lite skitig inuti, så jag har gjort rent den, men får inte isär den stora konan från bottenplattan, så man kan göra rent inuti...

Finns det några tips hur man gör? Eller ska man leta upp en smal borste och försöka gno bäst man kan?

Detta kanske inte bara gäller 3.5 utan för flera modeller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det går, det var det första jag försökte göra när jag fick hem min för nån månad sen. Jag tar ut den i samband med veckans vattenbyte och sköljer rent med duschen eller bara blaskar av den i hinken med gammalt vatten. Jag hoppas den inte kommer gegga igen om jag sköter den så. Det är ju så lätt att bara separera kroppen från pumpen, så det är en fröjd! :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det går, det var det första jag försökte göra när jag fick hem min för nån månad sen. Jag tar ut den i samband med veckans vattenbyte och sköljer rent med duschen eller bara blaskar av den i hinken med gammalt vatten. Jag hoppas den inte kommer gegga igen om jag sköter den så. Det är ju så lätt att bara separera kroppen från pumpen, så det är en fröjd! :D

Ok, nej det verkar vara kört att öppna den. Min har fått "stått o gått" ett tag så den är lite prickig inuti, men det går nog att vaska bort på nåt sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...