Gå till innehåll

Anemon eller?


Davidm

Rekommenderade inlägg

Har mindre kar som jag funderar på att skaffa en anemon till, det är ju så himla läckert när clownerna bor isin värdanemon. Clownerna har jag redan, jag vet att det är väldigt svårt med en anemon och att vatten, flödet och belysningen ska vara perfekt. Eftersom karet är ganska litet så hade jag tänkt mig att antingen bara köra LPS och SPS eller strunta i koraller och bara köra på en anemon då dessa annars kan bränna korallerna. Ett av problemen är att jag fundarar på att köpa en Centropyge bispinosus också, så det är därför jag inte kan bestämma mig för en anemon eller inte, vil ju inte förlora fisken. Jag vet att det alltid finns en risk med anemoner men det är kanske värt att chansa och se, men det känns ju inte rätt det heller. Vad tycker ni? Ska jag göra med eller utan anemon. Drömmen har väl alltid varit att ha ett clownpar och en värdanemon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stort akvarium är det du har? en anemon kräver ett akvarium på runt 150L och MH belysning för att trivas.

Det ska inte vara några hinder att ha en dvärgkejsare och en anemon i ett kar, förutsatt att det inte är en tubanemon.

Själv har jag nästan inga problem när det gäller att anemonerna vill bränna koraller, anemonen brukar undvika koraller när den vandrar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet jag har var ett 112L som visade sig vara ett 96L. Så svar på din fråga, karet är på 96L. Som sagt jag funderar bara på en anemon och om det visar sig i detta forum att jag inte bör har det så kommer jag att avstå och istället satsa på LPS och SPS koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...