TommyM Postat 20 oktober 2012 Postat 20 oktober 2012 Lade igår in en beställning på ett Akvastabil Mark II 360L saltvattenkar hos AL..Bara att vänta i 2 veckor och börja planera. Grundplanen är att flytta över allt levande och teknik från mitt nuvarande 180L+ca 80L system.
TommyM Postat 25 oktober 2012 Författare Postat 25 oktober 2012 Vart iväg och inhandlat lite korallplattor samt korallsten som kommer bli ny levandesten med tiden(ca 15 kg).Köpte även en till Tunze nanostreamer 6045:a så nu har jag två som kommer att vispa runt i karet..
TommyM Postat 29 oktober 2012 Författare Postat 29 oktober 2012 Nu har de ringt och sagt att karet kommit så det är bara att komma och hämta karet, tur att dagis är stängt som är hemma med barnen. =)
TommyM Postat 29 oktober 2012 Författare Postat 29 oktober 2012 Monterat bänk, siliconerat den samma..Målat baksidan mörkblå på akvariet.Nån som vet om man behöver/ska silicona bottengenomföringarna i akvariet??
TommyM Postat 29 oktober 2012 Författare Postat 29 oktober 2012 Blir tvungen att måla baksidan en gång till.... .... .... suck vad färg torkar långsamt när man sitter och kollar på den...Sen när nästa vända med färgen e avklarad och torr blir det att limma in vit slimline som jag kommer att skära till lite. Har en 60 A och en 60 B samt en 20 som ska sitta framtill på avrinningskammaren.
Mr_Ewing Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 Monterat bänk, siliconerat den samma..Målat baksidan mörkblå på akvariet.Nån som vet om man behöver/ska silicona bottengenomföringarna i akvariet??Det ska inte behövas.Gummitätningarna ska för övrigt vara på insidan.
TommyM Postat 7 november 2012 Författare Postat 7 november 2012 Nu är karet monterat och igång.Flyttade allt levande från mitt förra 180L kar med 112L sump förra vecka.Det var klart till helgen det enda försvann var en Firefish som jag vet var kvar innan flytten(hoppas att den trycker i nån sten)..En pepparmints räka och fireshrimp saknas också men är antagligen "på andra sidan" sedan tidigare.Levande status i nu läget:2 st Clowner7 st Chromis1 st Dvärgkejsare Bicolor1 st Bangaii Cardinal1 st Räkgoby (röd/vit)1 st Sixline Wrasse1 st Pistolräka1 st Putsarräka1 st FireshrimpEn massa turbos och eremiterSen allt annat som brukar leva i stenen såsom ormsjöstärnor ect..Mjukkoraller: Diverse Discosamas, Xenia, Knappkolonier, samt 3 olika jag inte kan namnet på(bilder kommer).LPS en Ephyllia.Lite Macroalger. En röd som tagit sig bra.Planen nu är att skaffa en till Putsarräka samt en Fireshrimp samt en Gramma Loreto.Skulle vilja hitta en partner till min Cardinal men har inte lyckats para ihop hon/han än..Det har alltid slutat med döden för den andra.. =(Historia mitt kar började som en ca 40 L julen 2010 och växte rätt fort till mitt föregående system som var 180 +112 och nu är det som sagt 360L+ 112 L sump.
TommyM Postat 9 november 2012 Författare Postat 9 november 2012 Dagens inköp började med en Maggie muffler så jag får tyst på standpipen.3 st Anthias1 st Euphyllia Glabrescens1 st Stjärnpolyp?
TommyM Postat 9 november 2012 Författare Postat 9 november 2012 En första bild, inte bästa kvalitén men ändock en bild. =)
Rekommenderade inlägg