Gå till innehåll

Skummaren sönder lag eller köpa ny????


kladd3

Rekommenderade inlägg

Hej

Har idag en aquacare 1000 V skummare som jag tycker har fungerat helt ok, men dock så upptäckte jag att vattenröret in i skummaren är trasigt/sprucket, har lagat det idag provisoriskt med tangitlim och det verkar fungerar. Men hur länge det håller vet i gudarna.

Den stora frågan är om denna skummare är tillräckligt bra i jämförelse med dagens nya för att lägga pengar på att försöka reparera den eller är det bättre att lägga lite mer pengar på att köpa en ny.

Har tittat lite runt bland annat så finns det en tråd här på guiden om vad det finns för nya skummare som är bra i jämförelse med vad de kostar. Men har ni rekomendationer så kom gärna med dem.

//

stoffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rent krasst tycker jag inte att det finns någon anledning att köpa ny om du kan laga.

Den har väl Eheim pump = evighetsmaskin

Prestandamässigt med nya....Tja....du har en skummare som jag tror klarar ca 1000L, dvs 3 ggr din volym.

Känns onödigt att byta om man kan lappa och laga.

Det finns så mycket annat kul man kan köpa för 4000kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-5427-14468927051635_thumb.jpg

Exakt den skummaren är det. Det är röret som är inringat med rött som är sprucket till hälften tänkte först sätta dit en muff men det går inte för sprickan är precis där röret går in i själva skummarkammaren om nu förstår vad var jag menar.

Håller med dig Sardellen det är roliga att stoppa 4000 kr på något som syns istället på något man gömmer i ett skåp dock så fundrar jag ibland på hur bra denna skummaren är gentemot de nya som finns på marknaden. Visst ja det sitter en eheim pump på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För man frågar hur du har din skummade inställd. Själv kör jag den på fullt vattenintag och fullt luftintag eftersom min skummade saknar luftventil som sitter på den lilla plastslangen. Skummar nog väldigt blött

Skulle varit.roligt att få tips på att effektivisera den lite eller så har jag den kanske rätt inställd

Sent from my LT15i using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...