Gå till innehåll

Saltdemo?


clavi

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag är ny här på forument och går i saltvanttensfunderingar. Har börjat med att läsa på så gått det går tex. Knops nybörjarbok samt sett en del youtube klipp. Men det är förståss ändå mycket funderingar man har. Till slut kanske det bara är att prova.

En fundering är tex hur mycket karen med skummar och pumpar låter, lite svårt att läsa sig till :-)

Tänkte höra om det är någon annan nybörjare som är intresserad av att dema sitt kar och berätta lite (och som bor i Stockholm)? :smiley9:

Funderar själv på ett mindre kar att börja med även om jag vet att det i princip är lättare ju mer vatten man kör, men för att kolla om man har tålamodet och intresset...

Det är väldigt inspirerande att kolla på alla fina bilder, tips etc. som ni lägger ut här, tackar och bugar!!! :smiley20:

Mvh

clavi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen Vilgot,

Jag har du haft ett sötvattens akvarium innan? jag körde innan med mitt Juwel Vision 260 som sötvattenskar( den har en intern pump). Idag har jag tagit bort pump och filterlåda och har 2st Tunze 6045 ( bland de tystate som finns jag hör dem inte) och en extern påhängs skummare Deltech MCE 600 och den hörs inte mer än när jag körde som sötvatten. Det kanske inte säger så mycket men jag skulle säga att man hade kunnat sova med den igång om man inte är super känslig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra om det är någon annan nybörjare som är intresserad av att dema sitt kar och berätta lite (och som bor i Stockholm)? :smiley9:

Varför nybörjare? Jag tror att att det kan bli ännu mer lärorikt att hälsa på någon erfaren akvarist... Man lär ju sig av sina misstag och många här har haft flera olika akvarium under flera år...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Niclas och Johan stort tack! jag hör av mig för kontaktuppgifter...

Kul Patrik att det går att få så tyst det låter mycket hoppfullt. Hade ett dålig filter (dvs lät mycket) till mitt sötvattenakvarium som förväl är utbytt nu, den var mycket irriterande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför nybörjare? Jag tror att att det kan bli ännu mer lärorikt att hälsa på någon erfaren akvarist... Man lär ju sig av sina misstag och många här har haft flera olika akvarium under flera år...

Jo jag hade gärna dykt upp på träffen som ordnades i helgen men kunde tyvärr inte. Det hade förstås varit roligt även om man inte kanske hängt med i snacket :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...