Gå till innehåll

Jätteont och vill skriva av mig


Guest

Rekommenderade inlägg

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Tack alla. Hoppas verkligen ingen tycker det va dumt att lägga upp detta? Det va i all väl mening.

Hade du inte lagt upp det och jag fått veta det så hade du mått sämre efter det än vad du har gjort nu kan jag lova dig. Linköping är inte så långt borta :)

Skämt åsido - det är sånt här som skall upp, omedelbart eftersom om det drabbar en - så kan det drabba flera. dessutom finns en viss erfarenhet här som kan hjälpa till. Hoppas nu bara Admin orkar med att lägga alla dessa "gift och olycksfalltrådar i en egen kategori.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:) Det skulle vara kanon bra. Om man är nyfiken på något djur eller så. Vissa är giftiga aj va ont det gör andra giftiga oj jag vart blind och vissa aj då jag dog osv. Ska inte skämta om detta men bra och kolla innan då infon om hur gift osv fungerar är väldigt dålig. Ofta är dem i skymundan. Reptiler som är ett stort intresse så är det mer tydligt och bilder visas all över hur det ser ut när man blivit biten osv. Jag själv har skylt på dörren vilka giftiga djur som finns (reptiler) kanska man ska skriva upp vattendjur med. Om det skulle brinna eller så man vet ju aldrig vad som kan hända......
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en undran hade vanliga diskhandskar hjälp här? eller ska man ha typ kevlar? Önskar tipps om säkra handskar när man ska göra något i karet!

Ps krya på dig picko1!

Diskhandskar modell tjocka hade hjälpt bra i detta fallet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...

2012-11-06 Vart jag stucken av en Toxopneustes pileolus. Idag fick jag gå till läkaren pga ont i fingerleden. Efter rönken så hittade dom en lite bit av taggen kvar som i sin tur orsakat en infektion i leden. Fick lite medicin för detta. Och ska dit om en vecka igen så skall dom kika eventuellt åker jag på att operera ut den lilla biten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ju så här långt efter har jag smärta 6/10 vid beröring 7/10 + att jag har domningar ibland om det beror på borren eller ej vet jag ej. En så länge har antibiotikan gjort 0 av 100 inverkan dvs tror ej det kommer göra någon skillnad. Jag räknar med operation. Så jag va hos läkaren idag igen och diskuterade om jag skulle fortsätta ta den. Det skulle jag. Och denna läkaren en annan mot den jag hade innan. Vet ej om han skojade eller ej man ha sa till mig att i hans hemland så brukar dom kapa av fingret när man blir stucken av liknande ting då det ofta inte blir bra pga vävnads död mm. Fick en klump i magen. och funderat ett tag på detta. Men det märks nästa vecka då skall jag till min ordinarie läkare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Kan ju vara skönt att slippa operation, men å andra sidan kan ju det vara bättre om man kan slippa framtida problem. Jag håller tummarna för dig och hoppas att du ska slippa ha problem framöver.

Väldigt nyttigt att läsa om dessa händelser, tycker jag. Får en att tänka till lite extra innan man ska göra en djupdykning i akvariet.

Sköt om dig ordenligt nu :) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...