Clownen Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 HejsanJag har blivit erbjuden att köpa frags av en trevlig person här i Finland. Jag skulle själv betala efter mitt samvete. Eftersom jag är ganska ny med hobbyn undrar jag om ni skulle kunna hjälpa mig att göra en uppskattning av hur mycket dessa frags är värda ungefär (jag vet att storlek och färg etc kan variera men jag är bara ute efter ett ungefärligt värde). Snabb hjälp uppskattas eftersom jag ska hämta korallerna idag torsdag.Korallerna är följande: montipora, seriatopora (stellata) caliendrum, xenia, grön montipora digitata, hydnoporaMvhPeter Citera
Klubbsson Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 mellan 50-100 brukar dom flesta fraggar ligga på, sen är förstås storleken, färgen och om dom är limmade på stenar av betydelse. Citera
jimmy Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 det beror ju helt på hur stora dom är men annars så brukar det väll vara ca 70-100 kr per fragg om den är ca mellan 4-10cm Citera
Magnus Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Tja, en "fragg" på 10 cm limmad och fastvuxen på sten borde vara betydligt dyrare! En sådan korall kostar mellan 400 - 600kr i butik! Halva butikspriset är väl rimligt tycker jag! Citera
Clownen Postat 19 maj 2005 Författare Postat 19 maj 2005 Tackar för de snabba svaren, då vet jag ungefär vad jag borde ge för dem. Skiljer det inte mycket i pris mellan de koraller jag nämnde?mvhPeter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.