Gå till innehåll

Moorish Idol


pegekin

Rekommenderade inlägg

Dom är besvärliga helt klart. Min erfarenhet är att de måste ha lugn och ro den första tiden. Inte massa stygga fiskar som stressar dem. Min åt det mesta men hade svårt för att behålla maten, spydde ofta upp maten. Till slut orkade den inte äta och svälte till döds. Det kan ha varit fel på den, eller också är det svårt att ge den rätt mat. Den började med att äta fryst artemia och sedan allt ifrån alger till pellets. Jag skulle gärna vilja testa igen, men då ska Moorishen vara nummer 1 i akvariet och få lugn och ro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Dom är besvärliga helt klart. Min erfarenhet är att de måste ha lugn och ro den första tiden. Inte massa stygga fiskar som stressar dem. Min åt det mesta men hade svårt för att behålla maten, spydde ofta upp maten. Till slut orkade den inte äta och svälte till döds. Det kan ha varit fel på den, eller också är det svårt att ge den rätt mat. Den började med att äta fryst artemia och sedan allt ifrån alger till pellets. Jag skulle gärna vilja testa igen, men då ska Moorishen vara nummer 1 i akvariet och få lugn och ro.

Utan att själv ha haft den, håller jag med ovanstående om att den ska vara en av (om inte den) mest dominanta fisken i ett akvarium. Det är en känslig fisk som inte många lyckas med, så ska man satsa på den borde man verkligen satsa​ på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...