slarvid Postat 19 november 2012 Postat 19 november 2012 Ska starta salt, vet dock inte om jag ska göra ett eget eller köpa ett nano.Kollat runt lite och det finns ju lite olika märken. Det ja kollat lite extra är aquael nanoreef.Frågan? Är det stor skillnad på de olika fabrikaten? Vilket är bäst? Funkar dom som dom är eller måsta man modda/köpa till massa pryttlar (förutom en streamer då)? Sett att en del kör utan skummare, även sett att det finns hang-on-skummare på pwss till nano-karSka försöka ha lite koraller och någon räka. Lite andra kul djur. Får väl bli en clown, annars kommer väl dottern slakta mig...
loopmannen Postat 19 november 2012 Postat 19 november 2012 Personligen har jag kört mitt Dymax iq5 utan skummare då de små skummarna ofta är kassa. Bättre att satsa på regelbundna vattenbyten. Har fungerat riktigt bra.
MaddeI Postat 19 november 2012 Postat 19 november 2012 Jag körde mitt Aquatic Nature på 37 liter, utan skummare i drygt ett år utan problem, innan jag bytte upp mig till ett RSM 130D. Jag gjorde vattenbyten på 10 liter ca var 7-14 dag. Länk till min tråd om karet finns i min signatur om du vill kolla lite mer.Klart dottern ska ha en clown, men hon bör nog ha två, de vill helst inte vara ensamma. /Madde
_Manne_ Postat 20 november 2012 Postat 20 november 2012 Ta en titt på aquamedic's "blenny" kar.. Helt komplett från början.. Finns även en vit stilren möbel om man vill ha.. Karet är på 80 liter. Absolut bland dom snyggaste helhets lösningarna som finns.. Finns även ett "Yasha" , det är en lillebror till blennyt.Med vänlig hälsning, Manne
slarvid Postat 26 november 2012 Författare Postat 26 november 2012 Någon som vet om det är någon nämnvärd skillnad mellan an evolution och aquael nana eef, förutom ytavrinning och månljus?
Fluval_Robban Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Ta en titt på aquamedic's "blenny" kar.. Helt komplett från början.. Finns även en vit stilren möbel om man vill ha.. Karet är på 80 liter. Absolut bland dom snyggaste helhets lösningarna som finns.. Finns även ett "Yasha" , det är en lillebror till blennyt.Med vänlig hälsning, ManneInte helt komplett från början, doppis får man köpa själv;)
Rekommenderade inlägg