Gå till innehåll

Elak clown


dahlgren

Rekommenderade inlägg

Clowner kan vara riktigt elaka mot varann. Om du har tre är det nog bra att göra sig av med en av dem. Den stora du har är förmodligen en hona. De två små har inget kön ännu. En av de små blir så småningom hanne och den tredje kan bli jagad tills den dör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De etablerar bara dominans, det kommer gå över om inte du har två honor, då kommer de nog bråka framöver. Om det är små clowner som inte ännu bestämt kön så etablerar de dominas, det blir en hona och en hane och den tredje kommer vara utstött.

dom är ungefär 5 cm, så inte så jättesmå,

men kan dom tänkas bli sams om man gör sig av med den ena lilla, eller är det den lite större elaka som ska bort?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tre stycken ocellaris i mitt akvarium, en av dom är något större och han är skittaskig mot de två andra. Dom två mindre har åkt på stryk och det syns då dom inte är lika fina längre.

vad ska man göra, göra sig av med nån?

Jag har haft eller har en par A.clarkii de krånglade med varandra något år innan de liksom kommit överens och numera kan vistas intill varandra dygnet runt.

Skulle jag vara som du så avvakta åtminstone tills du vet vilken av hanarna som honan kommer acceptera som partner i ditt akvarium. Det kommer du märka när den tiden är inne.

Däremot mina A.ocellaris (de går inte i samma akvarium) fann varandra på någon minut. Det berodde på att den mindre dvs. den som blev hane fanns i akvariet först förmodar jag.

Så även om du tar bort en av hanarna kommer troligtvis kampen fortsätta mellan den kvarvarande hanen och honan tills honan kommer ge sin acceptans.

Sent from my iPad 3 using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag hade förut 4 percula en av dem vart slaktad rent ut sagt men d 3 som är kvar är bästa vänner 1 par och en som vaktar med sitt liv corallen dem bor i jäklar om man kommer nära den då blir man biten tills det blöder. Lite jobbigt om man ska behöva göra något runt deras bo :P Men annars jätte snälla mot allt som är utanför deras (hus).

Clowner är väldigt tuffa fiskar man bör bara ha 1par av dessa om man ej kan bygga någon pelare eller avskärmning. Om man har det så dem ej ser varandra fungerar det ganska bra. Kan bara säga en sak dem ser väldigt bra .P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...