Guest Postat 21 november 2012 Postat 21 november 2012 Jag btte MH lampa nu till 14k haft 16k innan den hade avkänat sin tid så jag har varit utan mh en tid. Och det har sätt fint ut nu när jag satte på den igen så reagerar synnerligen spser att ej vilja blomma ut redigt och se lite bleka ut. ljus chock? Citera
blackizzz Postat 21 november 2012 Postat 21 november 2012 Jag btte MH lampa nu till 14k haft 16k innan den hade avkänat sin tid så jag har varit utan mh en tid. Och det har sätt fint ut nu när jag satte på den igen så reagerar synnerligen spser att ej vilja blomma ut redigt och se lite bleka ut. ljus chock?Helt klart ljus chock, testa antingen höja lampan om det går annars får du kanske köra mindre ljus och öka allt eftersom! Citera
Guest Postat 21 november 2012 Postat 21 november 2012 Ska testa ha den på bara 2h om dagen och se om det blir bättre den är ca 20cm ovanför karet samt att en sps är rätt nära ytan rakt under. Citera
blackizzz Postat 21 november 2012 Postat 21 november 2012 Börja med 2-4h per dag, sen ökar du under kanske en veckas (eller två) tid till ditt normala schema! Citera
Guest Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Vet ej vad det är d fina psphar blivit vita längst ut ej o botten. Funderar på om det kan vara saltet? inte MH ? värdena är dock väldigt bra. Elller hur länge kan ljusshocken sitta i? Citera
Hanssanden Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Det vita på topparna är tillväxt zonen:) Dålig bild men visar mina toppar Mvh Hans Sandén i Braås. Citera
Guest Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Det va inte utväxt Dock löst problemet. Det va att jag hade lite för mycket cirkulation så jag tog bort en wawemaker. Nu är den lilla återstäld:) bara den stora som har lite kvar på sidan (stammen som ej vill läka redigt.Tack för svar och tipps. Den stora åkte på ljuschock och dog nästan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.