gurra600 Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Hej ,, efter att jag börjat tillsätta nitrat fått ett vit tjockt skum i skummaren det är så segt att det lyfter av locket på koppen och hänger ut på sidan.Jag kör med biopellets och lite ozon till skummaren är det någon som vet vad det är som skummar så ? Citera
stigigemla Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Bakterier.Det är vad du odlar med hjälp av biopellets.Tanken med biopellets är att de skall göda bakterier som skummas ur.Och att när bakterierna förökas tar de upp nitrat och fosfat. Citera
gurra600 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 Ok, så när nitrat nivån steg lite så blev bakterie tillväxten större, om jag fattat det rätt.Skummaren har inte skummat på det viset förut. Citera
Mr_Ewing Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Borde vara bevis på att det fungerar som det ska. Citera
gurra600 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 Då kan vara detta som var orsak till att mina pellets inte förbrukades i någon större utsträckning,, har funderat en hel del på varför dom inte gick åt. Citera
Mr_Ewing Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Detta är lite vatten på min kvarn om att pellets inte funkar om förhållandet mellan fosfat och nitrat är skevt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.