ted64 Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Ska ha sumpen i källaren men datorn uppe, finns där förlängningskablar till doserpumpen, nivågivare, alla prober ph temp osv.. eller man kan lösa det på nått annat smidigt sätt Citera
wrang Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Japp det finns extra kablar 3:an kör ju med PAB Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
ted64 Postat 23 november 2012 Författare Postat 23 november 2012 Japp det finns extra kablar 3:an kör ju med PAB Sent from my iPhone 4S using Tapatalkinte mellan doserpumpen o datorn o det e såna bajonettfattningar till proberna Citera
wrang Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Du sätter http://shop.biotedmarin.se/profilux-expansion-box/1725-0 Expansion box i källaren så kan du koppla in alla ph temp etc å en PAB kabel upp till datorn Sent from my iPhone 4S Citera
ted64 Postat 23 november 2012 Författare Postat 23 november 2012 Jo men då åker jag på typ 3000 till:( finns det inget billigare alternativ Citera
wrang Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Jo det finns GHL Förlängningskabel Temp & Nivå VTN-5 BNC2 förlängningskabel 2m, hane-hona Men sätt datorn i källaren å en Profilux Touch vid akvariet eller allt i källaren å styr det via din telefon Citera
osby0479 Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Jo att springa ner för trappan finns ju touch till den, o det har du väl? Räcker det inte med den där uppe? Citera
ted64 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 touch har jag så de en möjlighet men tänker mest på styrningarna till ljuset men det finns kanske förlängningar till de oxå? Citera
ted64 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 vad menar du med styra med telefon?? har letat efter en app men den finns inte mer verkar det som Citera
_Manne_ Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 vad menar du med styra med telefon?? har letat efter en app men den finns inte mer verkar det somJag hittade inte appen heller.. Verkar som dom plockat bort den helt..Men har inte trean en möjlig web baserad styrnings möjlighet ??Wrang vet nog mer.. Själv har man ju tvåan..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ted64 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 Jag hittade inte appen heller.. Verkar som dom plockat bort den helt..Men har inte trean en möjlig web baserad styrnings möjlighet ??Wrang vet nog mer.. Själv har man ju tvåan..Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkJo där finns ett nätverksuttag på den men när jag provade det så fick ja inte det till o funka jag gav upp o körde genom usb istället Citera
Lasse Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Det är lite tricks med att få det att funka med nätverk. Jag har det faktiskt att fungera trådlöst genom en Neatgear adapter - Netgear WNCE2001 - finns här.Jag svor en del men jag använder en statisk ip-adress (samma i GHL:n och i adaptern). Min router har möjlighet för "fasta" DHCP adresser. Jag gjorde så här - kopplade upp mig till GHL:n med hjälp av USB. Gick till system menyn till högerTryckte på LAN knappen - fyllde i efter mitt nätverk och den IP adress jag bestämt att jag skulle haAvbröt förbindelsen (disconnect på menyn General) . Tryckte på de tre punkterna bredvid RS232Tryckte på NEW på nästa bild och fick upp och fyllde i denna ruta - sparaNy ruta, bocka för TCP/IP (eller vad du döpte förbindelsen till)Om du nu kör på nätverk och har ställt in din router rätt så skall det fungeraDet är mycket möjligt att det med fast nätverk kommer att fungera om du vid del 2 (se nedan) prickar för "obtain IP address automatically" (DHCP) (förutsatt att du kör DHCP på din router) Jag fick det inte att fungera med min trådlösa adapter dock utan fick göra så här.Har du inte fast nätverk utan skall använda en trådlös accesspunkt får du ansluta den och sedan följa instruktionerna för denna. Jag hade problem vet jag - men plötsligen fungerade det och har gjort så i över ett år nu.MVH Lasse Citera
ted64 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 Tack Lasse ska försöka med det när jag kopplat in allt igen om jag nu kommer ihåg var alla sladdar o dyligt ska kopplas in igen...skulle va rätt bra med en profilux för dummies tråd oxå Citera
ted64 Postat 27 november 2012 Författare Postat 27 november 2012 ingen som vet om där finns någon förlängningskabel till doserpumparna?? Citera
ted64 Postat 3 januari 2013 Författare Postat 3 januari 2013 så nu har jag fått profyluxen att funka på nätverket, TACK igen Lasse det gick på ditt vis som inlägget ovan, funkade inte med dhcp utan fick ta ett fast ipnr.Datorn har jag lagt på golvet så då nådde kablarna ner till sumpen i källaren, perfekt slapp o gissa mig till vad jag skulle ha för några kablar till doseringspumparna!! Touchen uppsatt på väggen sidan om karet o allt funkar.....Nu e de bara o gå ner i källaren o blanda balling så det får bli kvällsnöjet ihopa med en go kaffegög:kaffe: Citera
bjomat Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 så nu har jag fått profyluxen att funka på nätverket, TACK igen Lasse det gick på ditt vis som inlägget ovan, funkade inte med dhcp utan fick ta ett fast ipnr.Datorn har jag lagt på golvet så då nådde kablarna ner till sumpen i källaren, perfekt slapp o gissa mig till vad jag skulle ha för några kablar till doseringspumparna!! Touchen uppsatt på väggen sidan om karet o allt funkar.....Nu e de bara o gå ner i källaren o blanda balling så det får bli kvällsnöjet ihopa med en go kaffegög:kaffe:Bra jobbat! Använder du 3a eller 3n?N Citera
ted64 Postat 3 januari 2013 Författare Postat 3 januari 2013 Bra jobbat! Använder du 3a eller 3n?NTackja det har tagit sin tid detta men som med allt annat inom salt så får det göra det-bokjag har en ProfiLux 3.1N eX med touchdisplayen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.