Gå till innehåll

profilux 3


ted64

Rekommenderade inlägg

vad menar du med styra med telefon?? har letat efter en app men den finns inte mer verkar det som

Jag hittade inte appen heller.. Verkar som dom plockat bort den helt..

Men har inte trean en möjlig web baserad styrnings möjlighet ??

Wrang vet nog mer.. Själv har man ju tvåan..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade inte appen heller.. Verkar som dom plockat bort den helt..

Men har inte trean en möjlig web baserad styrnings möjlighet ??

Wrang vet nog mer.. Själv har man ju tvåan..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo där finns ett nätverksuttag på den men när jag provade det så fick ja inte det till o funka :( jag gav upp o körde genom usb istället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite tricks med att få det att funka med nätverk. Jag har det faktiskt att fungera trådlöst genom en Neatgear adapter - Netgear WNCE2001 - finns här.

Jag svor en del men jag använder en statisk ip-adress (samma i GHL:n och i adaptern). Min router har möjlighet för "fasta" DHCP adresser. Jag gjorde så här - kopplade upp mig till GHL:n med hjälp av USB. Gick till system menyn till höger

post-2331-14468927346218_thumb.jpg

Tryckte på LAN knappen - fyllde i efter mitt nätverk och den IP adress jag bestämt att jag skulle ha

post-2331-14468927346395_thumb.jpg

Avbröt förbindelsen (disconnect på menyn General) . Tryckte på de tre punkterna bredvid RS232

post-2331-14468927346582_thumb.jpg

Tryckte på NEW på nästa bild och fick upp och fyllde i denna ruta - spara

post-2331-14468927346748_thumb.jpg

Ny ruta, bocka för TCP/IP (eller vad du döpte förbindelsen till)

post-2331-14468927346907_thumb.jpg

Om du nu kör på nätverk och har ställt in din router rätt så skall det fungera

post-2331-14468927347108_thumb.jpg

Det är mycket möjligt att det med fast nätverk kommer att fungera om du vid del 2 (se nedan) prickar för "obtain IP address automatically" (DHCP) (förutsatt att du kör DHCP på din router) Jag fick det inte att fungera med min trådlösa adapter dock utan fick göra så här.

post-2331-14468927346395_thumb.jpg

Har du inte fast nätverk utan skall använda en trådlös accesspunkt får du ansluta den och sedan följa instruktionerna för denna. Jag hade problem vet jag - men plötsligen fungerade det och har gjort så i över ett år nu.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

så nu har jag fått profyluxen att funka på nätverket, TACK igen Lasse det gick på ditt vis som inlägget ovan, funkade inte med dhcp utan fick ta ett fast ipnr.

Datorn har jag lagt på golvet så då nådde kablarna ner till sumpen i källaren, perfekt slapp o gissa mig till vad jag skulle ha för några kablar till doseringspumparna!! Touchen uppsatt på väggen sidan om karet o allt funkar.....

Nu e de bara o gå ner i källaren o blanda balling så det får bli kvällsnöjet ihopa med en go kaffegög:kaffe:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så nu har jag fått profyluxen att funka på nätverket, TACK igen Lasse det gick på ditt vis som inlägget ovan, funkade inte med dhcp utan fick ta ett fast ipnr.

Datorn har jag lagt på golvet så då nådde kablarna ner till sumpen i källaren, perfekt slapp o gissa mig till vad jag skulle ha för några kablar till doseringspumparna!! Touchen uppsatt på väggen sidan om karet o allt funkar.....

Nu e de bara o gå ner i källaren o blanda balling så det får bli kvällsnöjet ihopa med en go kaffegög:kaffe:

Bra jobbat! Använder du 3a eller 3n?

N

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...