kiwi11 Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 Efter att bara varit insnöad på mjukisar har jag börjat inse att det finns ju mycket snygga stenkoraller också!Men som nybörjare verkar man ju tyvärr bli avrådd att ha stenisar. Vilka av dom är lite lättare?Gärna någon med lite snyggare färger än gul/brun Citera
freguz Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 Montipora arterna anses väl enkla för att vara SPS, M. digitata är orange och riktigt najs. Flakväxande finns det också, tex carpricornis Citera
StoffeSwe Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 Färgen är oftast direkt kopplad till dina vattenvärden. De flesta sps:er blir bruna om du har för höga näringsvärden. Citera
Chrille_B Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 har en grön sps som växer bra och är enkel har tyvärr inget namn på denna men ska rensa ur den ur mitt kar är ganska så spröd storlek 20x20 cm den kan du komma över väldigt billigt om du vill Citera
Dykaren Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 Montipora digitata och Seriatopora hystrix nog bland de lättaste. Citera
DaTrucka Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 Som sagts tidigare så är Montiporor dom lättare, då framförallt digitata dom finns i lite olika färger.M. danae (superman, hulk mfl...), M. capricornis , M, confusa och andra flakväxande anses lätta med.http://se.reeflex.net/suche#Montipora Citera
Piraterna Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Montipora setosa min är antingen mandarin eller rosa beroende på vattnet. Citera
jimmy Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Confusan är väldigt enkel i mina ögon har alltid lyckats med den.Men sen beror det lite på vad du har för belysning osv Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.