Gå till innehåll

Bästa kalkreaktorn


uffe2

Rekommenderade inlägg

Det har varit mycket snack om kalkreaktorer som det är problem med.

Vilken kalkreaktor fungerar bäst ?

Är någon nöjd med din kalkreaktor ? Fabrikat och modell ?

Skiljer olika fabrikat/modeller på hur mycket CO2 som förbrukas vid samma Ca produktion ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Många säger nog (inklusive jag själv) att AquaCare är bäst, finns dock ett par problem med dom, de låter en hel del samt att dom är väldigt dyra, materialet till en storlek 2 (om man skulle bygga en själv) ligger på runt 2000:- medan återförsäljarna tar runt 9000:- för en "äkta". Konstruktionen är ju inte speciellt avancerad och den går snabbt att bygga så det är lite dyrt tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hrrmmmmmmm,,, vad menar du med att din funkar även att du är på semester??? Har själv en aqua care nr 1. Fyller på media med cirka 16 dagars mellanrum, oftast är jag inte på semester längre :), det enda jag gjort med min reaktor på två år är att jag gjort en regäl rengöring 2 gånger, sedan har den fungerat helt felfritt. Själv förstår jag inte de som haft problem med sina aqua care, jag tror helt enkelt att dom är klåpare som inte kan sköta reaktorn på rätt sätt :).

MVH Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,enda nakdelen med AC är att den låter, men det är för att pumpen är skruvad mot plattan utan gummibussningar, ett fel till är att den är ruggigt efektiv så man får se upp med hu länge den ska gå,Många påstår att man får fylla flaskan så ofta,men har man styrningen så sköter den ju det själv,5kg flaska räcker för min del i 8 mån. den bara subbar o går har rengjort den 1 gång på 18mån. Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...