Daniell523 Postat 22 oktober 2013 Författare Dela Postat 22 oktober 2013 Här kommer dags färska bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 24 oktober 2013 Dela Postat 24 oktober 2013 Snyggt riktigt vackra koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 24 oktober 2013 Författare Dela Postat 24 oktober 2013 Tack JanHur går det för dig??? Får du ordning på algerna?Snyggt riktigt vackra koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 24 oktober 2013 Författare Dela Postat 24 oktober 2013 Så var man lite rastlös idag och passade på att om scapen lite Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 oktober 2013 Dela Postat 24 oktober 2013 Snygga koraller.. Lite milt sagt.. Gillar scollys i rött/grönt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 24 oktober 2013 Författare Dela Postat 24 oktober 2013 Snygga koraller.. Lite milt sagt.. Gillar scollys i rött/grönt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkTack Manne!Fick dem i Tisdags och är störtnöjd. Reagerar direkt vid matning. Hade en som jag nästan trodde var död, men som nu börjar åtehämta sig.Får se om det blir fler längre fram. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 26 oktober 2013 Dela Postat 26 oktober 2013 Hej Janne här. Ja algerna börgarde med sig kör med fosfatremover samt regelbundna vattenbyten samt har jag borstat stenen med tandborste dagligen och det kommer tillbaka mindre och mindre. Har nu fått doserpumpen och ska ställa in den. Tänkte köra Ballinge på 3 av pumparna. CA, MG, KH samt dosera zeostart 3/2 på den 4 pumpen. Hur doserar du basämnena och hur mycket per dag? Ska till Västerås och hämta några bokade mjukkoraller där. måste känna att jag har mer koll på vattenvärderna innan fler hårdkoraler köps. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 oktober 2013 Dela Postat 26 oktober 2013 Tack Manne!Fick dem i Tisdags och är störtnöjd. Reagerar direkt vid matning. Hade en som jag nästan trodde var död, men som nu börjar åtehämta sig.Får se om det blir fler längre fram.Kul att du skriver "fick dem" , önskar att det vore så även här.. Men här får man stora hål i ekonomin för sådan gottiga koraller.. Speciellt när man tar mer än en i halvåret..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Kul att du skriver "fick dem" , önskar att det vore så även här.. Men här får man stora hål i ekonomin för sådan gottiga koraller.. Speciellt när man tar mer än en i halvåret..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHej Manne.Ja det kanske var fel uttryck , men det känns så när man använder kortet.En jäkla fin firre du köpte, stod högst upp på min önskelista. Väntar på att kunna hantera denna överraskande hobbyn först... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Hej Janne här. Ja algerna börgarde med sig kör med fosfatremover samt regelbundna vattenbyten samt har jag borstat stenen med tandborste dagligen och det kommer tillbaka mindre och mindre. Har nu fått doserpumpen och ska ställa in den. Tänkte köra Ballinge på 3 av pumparna. CA, MG, KH samt dosera zeostart 3/2 på den 4 pumpen. Hur doserar du basämnena och hur mycket per dag? Ska till Västerås och hämta några bokade mjukkoraller där. måste känna att jag har mer koll på vattenvärderna innan fler hårdkoraler köps.Som det ser ut idag så doserar jag ingen balling. Min calcium ligger för högt ca 500 och mg 1400.När allt har stabiliserat sig lite och det blir fler Sps kommer jag koppla på kalkreaktor.Angående zeostart tror jag inte ni ska köra med doserpump, för att den skall skakas först. <isåfall måste ni ha magnetiserad doserpump. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 27 oktober 2013 Dela Postat 27 oktober 2013 "fick" eller "nästan gratis" är populärt att använda här hemma.Frugan går knappt inte på det längre :-(Ser snyggt ut Dani, börjar få ett välfyllt kar nu.Hej Manne.Ja det kanske var fel uttryck , men det känns så när man använder kortet.En jäkla fin firre du köpte, stod högst upp på min önskelista. Väntar på att kunna hantera denna överraskande hobbyn först... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Stötte på denna igår! Kan fortfarande inte slute le så fort jag påminnes om den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Hej StenssonJa du har ingen lång sträcka hit precis?Är alltid välkommen."fick" eller "nästan gratis" är populärt att använda här hemma.Frugan går knappt inte på det längre :-(Ser snyggt ut Dani, börjar få ett välfyllt kar nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Kommer fler bilder.Allt ser bra ut, men lyckats få någon slags bakterie hinna på rutorna som man får skrapa istället för alger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 27 oktober 2013 Dela Postat 27 oktober 2013 Japp, får planera in ett besök snart.Kan behövas för att få lite inspiration så man tar sig i kragen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 27 oktober 2013 Dela Postat 27 oktober 2013 Mycket fina koraller!! Vart brukar du handa koraller? mest privat eller butiker? Var hos Ted i dag och köpte lite nytt, han handlade från Tyskaland jag har varit sugen på det och blev bara mer sugen när jag pratade med Ted. Frakt på 700:- Är man 2 350:- var...och koraller du inte får tag i här hemma så lätt. Men dina koraller verkar trivas. M.V.H Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Mycket fina koraller!! Vart brukar du handa koraller? mest privat eller butiker? Var hos Ted i dag och köpte lite nytt, han handlade från Tyskaland jag har varit sugen på det och blev bara mer sugen när jag pratade med Ted. Frakt på 700:- Är man 2 350:- var...och koraller du inte får tag i här hemma så lätt. Men dina koraller verkar trivas. M.V.H JanneHej BomanJag handlar först och främst hos Korallfisken i Linköping, där får man en hel del hjälp och de vet vad de håller på med. Sen brukar jag handla från medlemmar här på guiden. Sista är att beställa från Tyskland. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 SumpenBubble King 250 Royal Exclusiv DeluxeReturpump Jebao 12000L styrbarLed Belysning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 27 oktober 2013 Dela Postat 27 oktober 2013 Många blåa flaskor där doserar du alla?Ska köra zeovit i mitt nya, men du kör ingen zeoreaktor? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 27 oktober 2013 Författare Dela Postat 27 oktober 2013 Många blåa flaskor där doserar du alla?Ska köra zeovit i mitt nya, men du kör ingen zeoreaktor?Hej Ken!Ja doserar alla vid behov, vissa varje dag några om det behövs.Kör ej med reaktor. Fick hem den i veckan men är fortfarande osäker om jag ska börja med det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Dela Postat 28 oktober 2013 Känner du att alla behöver alla dessa flaskor ? Om man kollar karet så är ju huvudelen LPSer.. Ser du någon påverkan som kan härledas till en speciell flaska ?Gillar ju dina acan/LPSer , finns en fet plånbok bakom detta kar .. Det avslöjar ju även alla blå.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 28 oktober 2013 Dela Postat 28 oktober 2013 Hej Ken!Ja doserar alla vid behov, vissa varje dag några om det behövs.Kör ej med reaktor. Fick hem den i veckan men är fortfarande osäker om jag ska börja med det.Ok, upplever du det positivt?Vi har ganska liks setup vad det gäller koraller.Är du inte säker på om du ska fortsätta med zeovit? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 28 oktober 2013 Författare Dela Postat 28 oktober 2013 Känner du att alla behöver alla dessa flaskor ? Om man kollar karet så är ju huvudelen LPSer.. Ser du någon påverkan som kan härledas till en speciell flaska ?Gillar ju dina acan/LPSer , finns en fet plånbok bakom detta kar .. Det avslöjar ju även alla blå.. ;)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSom jag nämnde så har jag ändrat lite gällande doseringen. Det som doseras dagligen är LPS, coral vitaliser 1\2 doserings rek, b balance 1/2 doserings rek. Kör coralsnow bland med zeomate och biomate 2ggr i veckan med skumnaren avstängd i minst 1 timme.Amino acid tillsätts 1/2 doserings rek varannan dag.Detta har funkat för mig väldigt bra.Se bilder i början av min uppstart.Min ekonomi får vi ta i annan forum...hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 28 oktober 2013 Dela Postat 28 oktober 2013 Är du nöjd med returpumpen. Har sneglat på den till mitt nya kar men är lite orolig för ljudnivån?Riktigt fint kar för övrigt med riktigt läckra lps:er! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 28 oktober 2013 Författare Dela Postat 28 oktober 2013 Är du nöjd med returpumpen. Har sneglat på den till mitt nya kar men är lite orolig för ljudnivån?Riktigt fint kar för övrigt med riktigt läckra lps:er!Den är inte knäpp tyst direkt. Lite vinande ljud är det, men helt klart prisvärd... och mycket bättre än orginalet som följde med systemet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.