Gå till innehåll

brine shrimp = på svenska?


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Svenska (och latin) Artemia. Fast helst nykläckt. Jag hade en för 30 år sedan ungefär som åt krossat musselkött. Jag skulle testa litet av varje som är smått utrört i litet vatten och mata med en bit luftslang skarvat med plaströr för utströmmare. Så matar jag de av mina kolonianemoner och koraller som äter litet grövre foder. Får man inte in tekniken att bita och blåsa lagom i slangen kan man sätta på en topp från Apoteket. Revaxör. Det är detta som fått mina avmagrade Mandarinfisk att öka minst 50% i vikt. Det tog två månader som han fick leta i LS:n men en dag lärde han sig och nu får han äta sig mätt varje dag trots tre kirurger i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder en 1200 liters pump som jag håller i handen och blåser runt över å under i karet iallafall en gång i månaden. Skapar lite storm effekt.

kan man inte orsaka mer skada en nytta då?? menar att de måste ju bli chock värden i tanken när allt skit flyger runt??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller man efter sitt kar så blir de inte så farligt mycke skit på en månad faktiskt. Får man sådana vansinniga mängder skit skall man nog tänka över vad man stoppar i det. Dessutom klarar ett akvarium av rätt mycket ändå det är ju faktiskt inte hjärnkirurgi vi sysslar med utan saltvattens akvarium där värden å annat stabiliserar sej ganska snabbt. Tycker jag.

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...