Gå till innehåll

ytavriningsfunderingar


Nito

Rekommenderade inlägg

jag sitter och funderar på om jag ska ha en ytavrinning och om så, ska jag ha den i mitten eller på en gavel, eller ska jag köra med två, en i vardera hörnet?

-burken blir 180 cm. lång

-sedan funderar jag på om det är någon större vits att ha så mycket mer cirkulation än var skummaren kan svälja, jag pumpar ju bara runt skiten då, eller?

tips och ideér ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle ha kört på två, en i varje hörn.

Jag skulle även kört på lite högre cirkultaion än vad skummaren klarar av så att man inte riskerar att det är samma vatten som skummaren står och skummar hela tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-sedan funderar jag på om det är någon större vits att ha så mycket mer cirkulation än var skummaren kan svälja, jag pumpar ju bara runt skiten då, eller?

Tja... Det skadar ju inte i alla fall... Om du kan biffa på returpumpen och skippa en av de powerheads du räknat med så sparar du säkert både pengar och decibel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

UV-c:n har jag inte bestämmt mig för om jag ska köra den i sumpen eller en separat pump på botten bakom stenen som jag har nu.

-på vilket sätt på verkar det vågsimulatorn om jag har avrinningen på gavlarna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja jag tror att han tänkte på att karet borras längstbak i mitten å man sätter en SQUID-"vågmaskin".

Så switchar den själv tex höger/vänsterhöger/vänster höger/vänster höger/vänster höger/vänster

Om det blir så sätt en muff ovanför vattenytan å squiden där efter. Går den sönder eller om man tröttnar så är det bara att skruva bort den å dra ett rör ner i karet. (som ett U)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...