Aquaguy Postat 9 december 2012 Postat 9 december 2012 Har lite frågor går det att köra alla sorters grus i ett saltvattens akvarium? Vad är att rekomendera levandesand eller grus? Citera
maxan Postat 9 december 2012 Postat 9 december 2012 Svaret beror nog lite på vad du ska ha i akvariet Ska du ha annat än koraller kan du inte ha vad som helst. Viss typ av sand/grus är lite vass vilket kan skada tex fiskar.Levande eller inte är upp till var och än. Har du för små sandkorn och stark cirkulation är sannolikheten stor att det flyger omkring eller blir drivbildningar.... Citera
blackizzz Postat 9 december 2012 Postat 9 december 2012 Inte riktigt vad som helst, rådasand är nejnej! Innehåller kisel (om jag inte minns fel) Citera
Aquaguy Postat 9 december 2012 Författare Postat 9 december 2012 Jag ska starta upp ett 54 liters har tänkt att ha korraler och någon fisk eller två. Jag kommer ha en aquael orginal pump för filtrering och en nanostream powerhead för cirkulation vad skulle ni välja att ha för sand/grus ? Citera
Wigge Postat 9 december 2012 Postat 9 december 2012 ska tipsa dig att köra med grus som är ganska grov, ca 3-5mm=) annars så flyger det bara runder massa sand över allt=) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.