patrikk Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 Är det någon som ett tips på var i Malmö som man kan köpa den produkten? Jag vet att det finns i Lomma men har inte tid möjlighet att åka dit just nu. Ni som använder eller har använt denna produkten. Hur länge tog det för er att komma under 10ppm jag har inte lyckats komma under 10ppm och jag har snart använt en hel flaska NO3PO4 från red sea. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
schon Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Enligt mina loggar gick jag från:1NOV:NO3: 4ppmPO4: 0,36ppm30NOV:NO3: 1ppmPO4: 0,04ppmDetta är med lite varierande dosering efter hur snabbt min NO3 sänkts precis enligt Red Sea´s instruktioner. Sen hur exakta värden man kan få på en färgskala är en annan historia, färgen har ändrats till lägre nivåer i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Antar att man behöver en bra skummare också? Inte bara innehållet i flaskan som gör jobbet, skiten måste ju skummas ut också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Är det någon som ett tips på var i Malmö som man kan köpa den produkten? Jag vet att det finns i Lomma men har inte tid möjlighet att åka dit just nu. Ni som använder eller har använt denna produkten. Hur länge tog det för er att komma under 10ppm jag har inte lyckats komma under 10ppm och jag har snart använt en hel flaska NO3PO4 från red sea. Sent from my iPhone using TapatalkJag kör förbi dagligen, så kan fixa det åt dig ifall du vill, så länge du kan möta upp på Svågertorp på eftermiddagen. Annars tar det bara en kvart, tjugo minuter att köra via inre ringvägen. Skicka isf ett PM så löser vi det den vägen.Antar att man behöver en bra skummare också? Inte bara innehållet i flaskan som gör jobbet, skiten måste ju skummas ut också.Oavsett vilken form av exportör man väljer så måste det ur karet sen också som du skriver Fredrik, enbra skummare är säkert nödvändigt för just denna produkten. Annars är ju ett vanligt vattenbyte också en bra sak att ta till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
schon Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Antar att man behöver en bra skummare också? Inte bara innehållet i flaskan som gör jobbet, skiten måste ju skummas ut också.Ja en skummare att exportera ut skiten är oftast rekommenderat skulle tro det är extra viktigt när man kör med denna typen av tillsatser. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
goamarie Postat 19 december 2012 Dela Postat 19 december 2012 Hehe jag använde den här produkten i en vecka utan en fungerande skummare (yep i'ma newbie) så 4 fiskar och en räka dog.....nu är skummaren igång och bytt lite vatten så hoppas på att få in fisk snart igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
schon Postat 19 december 2012 Dela Postat 19 december 2012 Uschja läste din tråd, riktigt tråkigt men ni hittade i alla fall felkällan skummaren är nog väldigt viktig även vad gäller syresättningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
patrikk Postat 19 december 2012 Författare Dela Postat 19 december 2012 Jag kör förbi dagligen, så kan fixa det åt dig ifall du vill, så länge du kan möta upp på Svågertorp på eftermiddagen. Annars tar det bara en kvart, tjugo minuter att köra via inre ringvägen. Skicka isf ett PM så löser vi det den vägen.Oavsett vilken form av exportör man väljer så måste det ur karet sen också som du skriver Fredrik, enbra skummare är säkert nödvändigt för just denna produkten. Annars är ju ett vanligt vattenbyte också en bra sak att ta till.Oj missat helt att jag fått svar på tråden. Tack så mycket för erbjudandet nu löste det sig ändå men tack!.Sen ang. en bra skummare så tycker jag att jag har en bra skummare deltec mce 600. Sen hur den bör vara inställd har jag inte den blekaste aningen om jag köra med ventilen helt öppen ( luftintaget) sen justerar jag koppen så att det kommer in lagom mycket skum utan att den fylls med vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.