Gå till innehåll

Red sea NO3PO4 reducering


patrikk

Rekommenderade inlägg

Är det någon som ett tips på var i Malmö som man kan köpa den produkten? Jag vet att det finns i Lomma men har inte tid möjlighet att åka dit just nu.

Ni som använder eller har använt denna produkten. Hur länge tog det för er att komma under 10ppm jag har inte lyckats komma under 10ppm och jag har snart använt en hel flaska NO3PO4 från red sea.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mina loggar gick jag från:

1NOV:

NO3: 4ppm

PO4: 0,36ppm

30NOV:

NO3: 1ppm

PO4: 0,04ppm

Detta är med lite varierande dosering efter hur snabbt min NO3 sänkts precis enligt Red Sea´s instruktioner. Sen hur exakta värden man kan få på en färgskala är en annan historia, färgen har ändrats till lägre nivåer i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som ett tips på var i Malmö som man kan köpa den produkten? Jag vet att det finns i Lomma men har inte tid möjlighet att åka dit just nu.

Ni som använder eller har använt denna produkten. Hur länge tog det för er att komma under 10ppm jag har inte lyckats komma under 10ppm och jag har snart använt en hel flaska NO3PO4 från red sea.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag kör förbi dagligen, så kan fixa det åt dig ifall du vill, så länge du kan möta upp på Svågertorp på eftermiddagen. Annars tar det bara en kvart, tjugo minuter att köra via inre ringvägen. :)

Skicka isf ett PM så löser vi det den vägen.

Antar att man behöver en bra skummare också? Inte bara innehållet i flaskan som gör jobbet, skiten måste ju skummas ut också.

Oavsett vilken form av exportör man väljer så måste det ur karet sen också som du skriver Fredrik, enbra skummare är säkert nödvändigt för just denna produkten. Annars är ju ett vanligt vattenbyte också en bra sak att ta till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att man behöver en bra skummare också? Inte bara innehållet i flaskan som gör jobbet, skiten måste ju skummas ut också.

Ja en skummare att exportera ut skiten är oftast rekommenderat skulle tro det är extra viktigt när man kör med denna typen av tillsatser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Jag kör förbi dagligen, så kan fixa det åt dig ifall du vill, så länge du kan möta upp på Svågertorp på eftermiddagen. Annars tar det bara en kvart, tjugo minuter att köra via inre ringvägen. :)

Skicka isf ett PM så löser vi det den vägen.

Oavsett vilken form av exportör man väljer så måste det ur karet sen också som du skriver Fredrik, enbra skummare är säkert nödvändigt för just denna produkten. Annars är ju ett vanligt vattenbyte också en bra sak att ta till.

Oj missat helt att jag fått svar på tråden. Tack så mycket för erbjudandet nu löste det sig ändå men tack!.

Sen ang. en bra skummare så tycker jag att jag har en bra skummare deltec mce 600. Sen hur den bör vara inställd har jag inte den blekaste aningen om jag köra med ventilen helt öppen ( luftintaget) sen justerar jag koppen så att det kommer in lagom mycket skum utan att den fylls med vatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...