kiwi11 Postat 13 december 2012 Postat 13 december 2012 Hej!Min skummare låter väldigt högt. Man hör pumpen väldigt tydligt och den skapat även vibrationer som bidrar till en heldel sömnlösa nätter.Skummaren är en påhängsskummare från Aquarium Systems och heter Skimm 400.Pumpen ligger inte emot något utan hänger fritt i vattnet och jag har även provat att kalka av.Hittar jag hittar någon ny pump eller ska jag satsa på en ny skummare?karet är på 260l, sumplöst, och "hårt" belastat en en drake..http://www.pwss.se/product.php?productid=5515&cat=942&page=1 Citera
Laggeman Postat 13 december 2012 Postat 13 december 2012 Har du kollat impellern så den inte är sönder på något vis så det är den som är upphovet till vibrationerna? Citera
patrikk Postat 13 december 2012 Postat 13 december 2012 Låter precis som när min impellern var sönder. Den ena axeln var avbruten. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
kiwi11 Postat 13 december 2012 Författare Postat 13 december 2012 Den har låtit ända sen jag köpte den. Köpte den iförsig beg.Vågar jag riva ner den utan reservdel hemma?, kan la inte vara så bra att smälla ihop den igen ifall den är sönder. Att va utan skummare ett par dagar är nog inget vidare bra heller Citera
Laggeman Postat 13 december 2012 Postat 13 december 2012 Förberedd ett vattenbyte om ifall att så kan du köra utan skummare några dagar utan bekymmer. Citera
DaTrucka Postat 13 december 2012 Postat 13 december 2012 Om du vill bli av med oljudet så måste du ju plocka isär den för att kolla vad som är fel. Annars får du väl köpa en ny och ha den gamla i reserv efter lagning.Har du avkalkat den? Citera
kiwi11 Postat 13 december 2012 Författare Postat 13 december 2012 Yes det är avkalkad!Plockar isär och tittar ikväll. Var kan man hitta delar?Pumpar verkar ju inte vara så billiga, kanske bättre att försöka hitta en beg skummare?, tex deltec mc500 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.