Gå till innehåll

Ny Fisk


harrgustav98

Rekommenderade inlägg

Har du sett en IRL? Nåväl om du nu inte gillar scopas så kan jag iaf inte rekommendera dig en valiferum då dessa hör till fiskar som växer väldigt fort. denna firre blir 40+ cm och växer ur ett 200 liters kar innan han ens kommit i. Vill du ha en zebrasoma så är väl flavescense ett annat alternativ.

vill du lägga ner liter mer pengar så finns ju xanthurum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en flavescese ihop med en chelmon Ro och det har aldrig vrt ett problem. Var har du hört att inte en chelmon går med flavescense!? jag skulle vilja påstå att alla zebrazoma riskerar att hamna i bråk med en chelmon då de är liiiite lika i sin kropps struktur. jag tror inte detta blir något problem för dig dok då du redan ha en chelmon och då är han redan bekant med akvariet när kirurgen kommer i.

får tillägga att alla fiskar är individer och vad som funkar i ett kar är inte säkert att det funkar för någon annan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jaha... lustigt. Ja mina bryr sig inte om varandra det minsta. Skall man vara säker på att det inte skall uppstå gruff kan man la skita i att köpa någon fisk alls då.

Jag har även 2st acanthurus kirurger och detta skall inte heller gå men det funkar alla tiders. Jag tror mkt beror på har mkt gömställen som erbjuds och även storleken på akvariet.

Det står ofta att man aldrig skall ha 2 kejsare i samma akvarie då de är väldigt aggressiva mot andra men det finns många som har både 2 ,3, 4 och 10 kejsare i samma akvarie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...