stigigemla Postat 25 mars 2013 Postat 25 mars 2013 Jag är en av dem som vill ha minst 6mm glas i sumpen. Anledningen är att man hanterar skummare och filter så det är ofta riktigt trångt.En annan sak att tänka på är buller. Ju tjockare glas man har desto mindre låter det från pumparna. Citera
DaTrucka Postat 25 mars 2013 Postat 25 mars 2013 4mm räcker säkert bra. Men som stig säger så kommer man alltid emot med pumpar, skummare och andra pryttlar, lätt att det går sönder då.6mm är mitt val.Senast (var ju några år sedan) jag köpte så var faktiskt 6mm billigare än 4mm, dom hade väl en pall över hos glasmästaren. Citera
Guest Postat 25 mars 2013 Postat 25 mars 2013 Jag föredrar men tjockare glas minskar buller och smärta när man klämmer eller slår i tex finger det är ju så små volymer glas så priset blär knappt nämnvärt. Citera
Blåbert Postat 25 mars 2013 Postat 25 mars 2013 Är inte 28 l ro i minsta laget för ett percula 120? Citera
StoffeSwe Postat 25 mars 2013 Författare Postat 25 mars 2013 Jo det är det nog, men jag har ett 200L kar nu. Det är till det karet sumpen är tänkt. Totala volymen i systemet blir runt 250-270L skulle jag tro. Så 10% av totalvolymen i RO bör räcka minst en vecka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.