Dimorb Postat 1 juni 2005 Dela Postat 1 juni 2005 Vill veta vad skillnaden är mellan dessa två foder.Är det bara storleken på "räkorna" eller skiljer det i hur nyttiga och bra de är?Matade med mysis och då fick skummaren fnatt men med Gammarus är allt som vanligt i akvariet.Kan mysis innehålla mera näring/protein? Är det därför skummaren flippar ur?Tacksam för matnyttigt svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nito Postat 25 juni 2005 Dela Postat 25 juni 2005 har inte märkt av att min skummare flippar när jag matar med mysis och det gör jag ett par ggr/veckamen jag har märkt att mysis är mycket bra när det gäller att få upp hullet på fisken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 26 juni 2005 Dela Postat 26 juni 2005 Min skummare brukar också sluta skumma ett tag efter jag matat med mysis. Det blir bättre om jag sköljer av räkorna så att den näringsrika vätskan försvinner. (även för att slippa exta näring ,nitrat, i karet) Antar att det är pga den skummaren kolapsar, men eg borde den ju börja jobba hårdare istället, på en gång, hmm... gissar på att det är för att ytspänningen i vattnet försvinner till en början. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nito Postat 26 juni 2005 Dela Postat 26 juni 2005 glömde skriva att jag alltid tinar upp och sköljer mina innan jag matar med dom, det kan ju påverka det hela som du skriver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 1 juli 2005 Författare Dela Postat 1 juli 2005 Alltså min skummare löper amok.Den skummar mycket mera än innan man matar och det följer med en massa bubblor ut i akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joney Postat 4 juli 2005 Dela Postat 4 juli 2005 samma med min skummare aqua medic turboflotor multi.. men det e bara med mysis som det händer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 4 juli 2005 Författare Dela Postat 4 juli 2005 Matar du ändå med mysis eller har du slutat med det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.