snickarn Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 nej det funkar fint . brukade göra likadant själv Citera
ormet Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Funkar med hävert? Smart!Annars kan jag titta till det om du vill/sent from phone Citera
Blåbert Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 Jo, satte en hävert och pallade upp dunken på samma nivå som sumpen.Det räcker nog i fem dagar ändå, men varför chansa?Tack för erbjudandet, men nu har vi åkt. Allt bör sköta sig själv utom rutskrapning. Citera
ppihlstrom Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Smart! Faktiskt aldrig tänkt på den varianten, utan alltid försökt ordna med nån som fyller på... Citera
Blåbert Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 3-4 l per dygn, så mina 20 räcker precis i fem dagar. Ville vara safe samt proba koncptet. I princip kan man ju koppla ihop hur många dunkar som helst... Citera
Blåbert Postat 21 juli 2013 Författare Postat 21 juli 2013 Det var bra att jag ruggade en dunk. Ca 18 l kvar av de va 40 totalt...Hade öppnat dörrarna och syällt en golvfläkt att hjälpa till med luftcirkulationen, tempen var nere i 24,5...Överlag inga invidenter som jag sett såhär långt, men mina stora acroporor tappar långsamt vävnad från roten. Ska överväga en fraggningsinsats... De börjar vara lite stora ändå i mitt kar. Citera
Blåbert Postat 8 augusti 2013 Författare Postat 8 augusti 2013 Gjorde ett fraggfack i sumpen. 10x40 cm belyst med en lite för lång GLO 2x24W. Böev helt ok... Citera
Blåbert Postat 11 augusti 2013 Författare Postat 11 augusti 2013 Stoppade VÄS för två veckor sen och körde igån zeovit enligt manualen, och det verkar vara för klent. No3 har stigit från 3 till 17 och po4 från 0,07 till 0,13...Funderat på vad jag ska göra... Öka zeostart eller mer flöde till stenen....??? Citera
Mats_öland Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 robert var har du köpt fragg hyllorna ? Citera
Janne Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Stoppade VÄS för två veckor sen och körde igån zeovit enligt manualen, och det verkar vara för klent. No3 har stigit från 3 till 17 och po4 från 0,07 till 0,13...Funderat på vad jag ska göra... Öka zeostart eller mer flöde till stenen....???Vad är din tolkning av den, dosering flöden m.m. man tappar ju rätt mycket flöde genom reaktorn så det kan man mäta./JanneSent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera
Blåbert Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Det som går in i reaktorn måste kma ut,Så per definition kan du inte tappa flöde igenom den.Däremot om jag tolkar det du säger så stämmer det nog att man bör mäta på ut-sidan av reaktorn för att den ger motstånd och flödet blir lägre än om du mäter direkt Citera
Blåbert Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Det som går in i reaktorn måste kma ut,Så per definition kan du inte tappa flöde igenom den.Däremot om jag tolkar det du säger så stämmer det nog att man bör mäta på ut-sidan av reaktorn för att den ger motstånd och flödet blir lägre än om du mäter direkt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.