yjoda Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 ja då va steget taget att gå från sött till salt. nytt brggat kar inhandlat på 720 liter + sump. renovering av kar o möbel påbörjad. efter att ha tagit bort all kalk beläggning från glaset bestämmer jag mig för att limma om det. när jag har skuritbort silikonet så blir det en beläggning kvar på glaset. har försökt skrapa bort med rakblad och disksvamp med kalkborttagning och t-röd. men det försvinner inte. tänkta kolla om det är nån annan som råkatut för samma sak. man vill ju inte chansa med limmningen. bifogar en bild på beläggningen.mvh mathias Citera
yjoda Postat 22 december 2012 Författare Postat 22 december 2012 det ser ut som repor. men jag tror inte att det är repor om det inte va där när det vart limmat vill säga. Citera
DaTrucka Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Är det silikon så borde det släppa med t-röd.Suddgummi är annars ett trick man kan testa.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
yjoda Postat 22 december 2012 Författare Postat 22 december 2012 Är det silikon så borde det släppa med t-röd.Suddgummi är annars ett trick man kan testa.//Marko 'DaTrucka' (via mobil).att jag inte tänkte på det?? toppen ska testa imornbitti.vad gör jag om det inte släpper? om det visar sig att det är repor kan man limma ändå? Citera
Akvarielagret Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Allt utom repor går bort med rakblad Citera
blackizzz Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Ser helt klart ut som repor efter en "dålig" rakbladsskrapning! Citera
yjoda Postat 23 december 2012 Författare Postat 23 december 2012 okej om det nu är repor kan jag limma iallafall? förra ägaren har ju haft det uppfyllt med dessa repor så då borde de väl inte vara några problem? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.