Gå till innehåll

Träram


Bläckfisken

Rekommenderade inlägg

Har ett bygge på gång där akvariet har en träram istället för mittstag. Antar att ramen håller för ändamålet då det tydligen ska vara akvariebyggaren som satt det där. Men är inte säker.

Förra ägaren hade problem med döende fiskar, så jag utesluter inte helt att det har används fel silikon, eller att betsen på träet är dåligt för vattendjur.

Dock så vill jag nu flytta ner träramen ett par centimeter för att få möjlighet att fästa ljus och annan teknik på glaskanten, och samtidigt kanske måla träet. Det borde väl inte vara några problem, eller vad säger experterna. Kan färgen alt, antimögel silikon ha inverkan på vattenvärden när det ej har direktkontakt med vattnet.

Glaset på akvariet är 10 mm och måtten är L125 B50 H55

post-6018-14468927688937_thumb.jpg

post-6018-14468927688773_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att ta bort ramen helt vore ju guld, men vågar man...

silikonet i sig tycker jag har en ganska grumlig ton, inte den ljusblåare som man normalt ser.

förstår inte heller varför akvariebyggaren skulle använda fel silikon. dock så var tydligen förra ägaren inte nöjd med staget som satt på från början så byggaren kanske jävlades.. men varför..

post-6018-14468927689267_thumb.jpg

Ändrat av Bläckfisken
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att ta bort ramen helt vore ju guld, men vågar man...

silikonet i sig tycker jag har en ganska grumlig ton, inte den ljusblåare som man normalt ser.

förstår inte heller varför akvariebyggaren skulle använda fel silikon. dock så var tydligen förra ägaren inte nöjd med staget som satt på från början så byggaren kanske jävlades.. men varför..

[ATTACH=CONFIG]87864[/ATTACH]

Den har ingen annan funktion än visuellt! Ta bort den! Akvariet håller för en jordbävning!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...