Postat 29 december 201212 år Sådär. Tillslut har jag fått igång ett saltvatten! Och har kommer en presentation av det.Kar: aquael nanoreef 30liter med tillhörande möbel.Rening: fluval ytterfilter 305 (ska räcka till 200liter sött) laddat med 3 fack keramiska ringar, ett fack kol, två fack korallkross.Har beställt en hydor koralia nano!I karet? Cirka ett kilo levande sand, 4 kilo levande sten!.Tankar tips idéer mottages hjärtligt!
Postat 3 januari 201312 år Författare Sitter och tittar på min ls men ser inget som verkar leva. Måste haft världens oflyt med den känns det som!
Postat 3 januari 201312 år Var köpte du stenen?Det kan ta ett tag innan livet börjar visa sig. Räkna med en månad eller så.
Postat 10 januari 201312 år Författare Sådär! Slängde i 2 eremiter idag plus 2 tomma lite större skal! Skulle slängt i 3 turbo oxå, men de va restade på imazo, så det får bli turbo, och lite koraller och jag åker till Lerum och götet i slutet på månaden!
Postat 20 januari 201312 år Författare helgens inhandligsresa i götet är över. ett gäng koraller, sniglar, sjöstjärna och lite fri passagerare i form av ormstjärna! och 1 kilo LS
Postat 20 januari 201312 år Författare tack! Jag och frugan är supernöjda! den gröna skivanemonen är fin.
Postat 15 februari 201312 år Författare sådär! Första vattenmätningen sen startfasen!Ph 7,6-8.0 (salifert)Nitrit 0 (sera)fosfat 0,1mg/L (sera)Salt 1.023 enligt min guppande mojäng tillverkad av perfect reef står det iallafall på den!
Postat 19 mars 201312 år Författare Sådär! Va i götet och Lerum i helgen! Lerum blev två pepparmint som redan mördat alla glasrosor. En eremit med blå ben, samt en goby randig, som jag inte sett röken av sen jag släppte i den! Efter det åkte jag till PeterGG här på forumet och handlade lite fraggar!!!
Postat 19 mars 201312 år Snygga zoantus!! Fina färger.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk
Postat 19 mars 201312 år Författare tack! Fick den som någon sorts mängdrabatt av peter!Schysst kille!