m00z Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Tja!Jag bestämde efter 1 års tid som saltvattensakvarist att konvertera mitt nuvarande 85 liter till en låg kub på 75 liter.Efter att ha hittat denna bygge på nano-reef.com bestämde jag att bygga en liknande skåp för karet.Här är ritningen: En snäll snickarkompis hjälpte mig att pussla ihop den.sedan målades den vit, och kläddes in i målade MDF skivor på tre sidor, som sitter fast med magneter, för att lätta kunna komma åt sumpen från 2 sidor.Imorn kommer jag flytta det nuvarande karet så det blir fler bilder. Citera
tiomm Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Härligt med grunda kar! Ska bli kul att följa. Citera
m00z Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 Tanken och sumpen på plats, och invånarna inflyttade.Nästa steg är att installera överflödeslådan, rör, samt ljuset från förra karet (innan jag köper nya Radion) Citera
m00z Postat 7 januari 2013 Författare Postat 7 januari 2013 Lite bilder på hela alltet. Lampan är från gamla akvariet, bara massa blå och vita led. Väntar på Radion som jag beställt idag.Mandarinen Saffy så en servering artemia och maskar. Citera
m00z Postat 7 januari 2013 Författare Postat 7 januari 2013 Gör-det-själv GFO reaktor från PET-flaska och liten pump. Inte så mycket flöde som jag skulle velat ha, men inget ligger stilla där inne iaf. Citera
NiXoN Postat 7 januari 2013 Postat 7 januari 2013 Om det är järnremover du har i så skall det ligga stilla och inte malas sönder...//NiXoN Citera
m00z Postat 7 januari 2013 Författare Postat 7 januari 2013 Om det är järnremover du har i så skall det ligga stilla och inte malas sönder...//NiXoNMen då så ... Den bubblar lite lätt på ytan bara. Citera
tiomm Postat 8 januari 2013 Postat 8 januari 2013 Vansinnigt snyggt med så mycket negativ yta! Citera
m00z Postat 24 januari 2013 Författare Postat 24 januari 2013 Fraktar hem nya Radiomn xr30w Pro. Kan inte hålla mig! Citera
m00z Postat 23 november 2014 Författare Postat 23 november 2014 Liten uppdatering med bilderBytte ut gamla klowner och köpte ett par snowflakesNy BTA, hammare, knappar, plate coral Citera
alexochingencarina Postat 30 november 2014 Postat 30 november 2014 Stilig liten burk:smiley20: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.