Postat 5 januari 201313 Är MÀtte precis mg till 1140 (testat mot referensvÀtska )Har magnesium i reaktorn ca:5% -ska lÀgga i lite till .Men tÀnkte öka upp det med lite ballingsalter jag hade liggandes .SÄg dÄ att jag bara hade magnesium heptahydrat . Har doserat 24g / 100l för att höja mg 30 med magnesium hexahydrat .Hur mycket doserar man magnesium heptahydrat ?Mvh : Fredrik
Postat 5 januari 201313 Är Magnesiumklorid heptahydrat innehÄller ungefÀr 1/8 Magnesium. SÄ för att höja Mg 30 mg/liter fÄr man dosera ungefÀr 240.
Postat 5 januari 201313 Är Författare Oj hehe . DÄ rÀckte min burk pÄ 1kg inte sÄ lÄngt Toppade reaktorn för 1 timme sedan ,hade bra mycket mindre Àn dom 5% jag trodde det var .Tack för svaret
Postat 6 januari 201313 Är Blandar man granulat i kalkreaktor sÄ brukar det vÀl rekommenderas 10% ungefÀr, vill jag minnas att jag lÀst nÄgonstans.
Postat 6 januari 201313 Är Författare Blandar man granulat i kalkreaktor sÄ brukar det vÀl rekommenderas 10% ungefÀr, vill jag minnas att jag lÀst nÄgonstans.Hade massa magnesium över sen jag körde balling (sÄ fyllt pÄ med hexahydrat), tÀnkte sÀtta filter med mg granulat som sista steg efter reaktorn . Inte mÀtt mg pÄ 2 mÄnader sÄ det har gÄtt ner lite vÀl mycket Men har ocksÄ för mig 10% ska vara lagom ,hade vÀll max 1% nuMen blir kvÀllens projekt ,suck
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.