atropos Postat 14 januari 2013 Dela Postat 14 januari 2013 Är det vanligt eller ovanligt förekommande att Hepatus äter knappar? Köpte mig en sten med jäkligt fina zoa knappar för några dagar sedanOch min Hepatus visade sig ganska intresserad av dom direktIgår såg jag att han bet bort en knapp och sedan var det bra När jag nu kom hem från jobb så hade han skogat bort säkert 30 polyperNågon annan som inte har en revsäker Hepatus? Eller kanske något tips hur jag får den att låta bli Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 det är rett så ovanligt men det förekommer hur har du med alger dit kar har du inget så rekommenderar jag norialger med vitlök är det nån mat du vet den äter mest av ge den mer annars är det väldigt svårt att vänja av ett beteende Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 Det förkommer någon enstaka gång rapporter av det här slaget - jag skulle säga att det beror på att den saknar något i sin normala kost, alternativ att den är redigt uttråkad Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
atropos Postat 15 januari 2013 Författare Dela Postat 15 januari 2013 Brist i kost kan det nog inte bero på då jag matar väldigt varierandeAlla mina kirurger äter olika alger och pellets samt en uppsjö av frysfoderUtråkad kanske han kan vara. Får väl sätta in ett hamsterhjul till honomHar iallafall flyttat på knappkollonin, det var kanske den han störde sig på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 Vet att fler har haft detta problem.. Dock inte koll på vad som löste problemet.. I det fallet var det också just knappar som föll i smaken för dorisen.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 Alla kirurger kan få smak för knappar, när de väl fått smak för dem så brukar de fortsätta, så de är en risk om man har finknappar, en del med exklusiva dyra sorter av knappar låter därför bli kirurger, kaninfiskar med mera som kan mumsa i sig dem rätt friskt, och det brukar vara som en strömbrytare, så man kan ha en fisk som inte rört knappar nånsin på flera år till att den ätit upp allt på några dagar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
litetsmultron Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 Mina paletter käkar också på det mesta i karet mest på lpserna hos mig så du är inte ensam. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loffe82a Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 Har oxå en som går på lite av allt möljigt, nu senast så envisas den att ta en av mina flakväxande korall, har satt upp den och flyttat runt den säkert 20ggr nu men han ger inte upp.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 16 januari 2013 Dela Postat 16 januari 2013 Min kaninfisk och de gula kirurgerna vet vad de skall göra om de vill ha nori. Det är bara att börja beta på Porites eller flakmontipora så kommer det nori. Då har de fått vad de vill och låter bli korallerna några dagar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 16 januari 2013 Dela Postat 16 januari 2013 Stig, det är bara inse att dina djur lärt sig att betinga dig till ett beteende, du är en av Pavlovs hundar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.