Gå till innehåll

nytt saltvattensakvarium jag är helt ny på salt vatten alla tips är välkommena :)


siffran7

Rekommenderade inlägg

hej alla saltvattens diggare jag har haft fiskar i över 20 år inom malawi & tanganyika kände jag ville prova något nytt :)

så jag startade ett saltvattens på 500 liter med lite smått och gott alla tips är välkommena :)

några av bilderna är på mina andra projekt :)

post-7341-14468928013103_thumb.jpg

post-7341-14468928013451_thumb.jpg

post-7341-14468928013737_thumb.jpg

post-7341-14468928015951_thumb.jpg

post-7341-14468928016184_thumb.jpg

post-7341-14468928016324_thumb.jpg

post-7341-14468928016469_thumb.jpg

post-7341-14468928016569_thumb.jpg

post-7341-14468928016673_thumb.jpg

post-7341-14468928016849_thumb.jpg

Ändrat av siffran7
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt!

Ser ut som du har vissa koraller som behöver stödmatas så korallmat skulle vara bra om du inte redan har det!

Intressanta stenar du har i kanterna :P

Och välkommen!

jo jag har korall mat :)

fick bra ljus lite sent så hård korallerna tog lite stryk :)

vissa mjuk koraller var ny i stoppade vid foto tillfället

tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ang stenarna på sidorna så är det hålsten som jag haft i vatten i 7 år dvs sötvatten och jag såg på forumet att man ev inte kunde ha det så jag tog utmaningen ;) men det verkar ju gå bra så långt ;)

tanken var att jag ska täcka in dem med någon korall då sitter röset ihop

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fin scape! Du verkar ha talang för det. :)

Är det olika varianter på dendronephthya? Isf hoppas jag att den som sålde dom till dig förklarade hur pass mycket energi du behöver lägga för att klara att hålla dom levande. Det är verkligen extremt fina koraller, så läs på lite om dom så går det säkert bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fin scape! Du verkar ha talang för det. :)

Är det olika varianter på dendronephthya? Isf hoppas jag att den som sålde dom till dig förklarade hur pass mycket energi du behöver lägga för att klara att hålla dom levande. Det är verkligen extremt fina koraller, så läs på lite om dom så går det säkert bra.

jo ra vet att dem är tuffa jag tar saltvatten från akvariet & blandar med korall food drar upp i en spruta och matar dem direkt :)

vet att dem också inte gillar så mycket ljus ska försöka hitta rättt ställe åt dem men så länge det funkar rör jag inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo ra vet att dem är tuffa jag tar saltvatten från akvariet & blandar med korall food drar upp i en spruta och matar dem direkt :)

vet att dem också inte gillar så mycket ljus ska försöka hitta rättt ställe åt dem men så länge det funkar rör jag inte

Ja, gör du det typ 8-10 ggr om dagen så bör det funka. Stäng gärna av skummaren 30-60 minuter vid matning. Dendros vill helst ha mat hela tiden, fast inte så mycket.

Här är lite intressant läsning: http://www.azoox.org/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=42

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo dem säger ju att man blir torsk jag e redan torsk på saltvatten speciellt kul med alla korallerna det var något nytt och roligt

men jag ska nog ha kvar min tanganyika samling då jag varit torsk på petrochromis i många år dem är inte heller helt grattis som hobby den fisk arten har ett oslagbart beteende om man jämnför med saltvattens fiskar som e rätt tråkiga men å andra sidan väger korallerna upp där hehe

nu e jag ju ny inom slaltvattensfiskar så det lär ju finnas firrar med roligt beteende inom salt också

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi tar det om 6-12 månader, så ser vi vad som har hänt ;)

jo dem säger ju att man blir torsk jag e redan torsk på saltvatten speciellt kul med alla korallerna det var något nytt och roligt

men jag ska nog ha kvar min tanganyika samling då jag varit torsk på petrochromis i många år dem är inte heller helt grattis som hobby den fisk arten har ett oslagbart beteende om man jämnför med saltvattens fiskar som e rätt tråkiga men å andra sidan väger korallerna upp där hehe

nu e jag ju ny inom slaltvattensfiskar så det lär ju finnas firrar med roligt beteende inom salt också

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...