byggarebob Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 Då gör jag en kort update.Idag har ja lagt i 20 kg korallkross samt mer bakterieflora..
byggarebob Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 litet klipphttp://youtu.be/aNs037aZfsw
byggarebob Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 Bild nu när dammet har lagt sej..mina spagettialger, växer till sej så småningom,,chaetomorpha
Tribiani Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Det ser bra ut så här långt . Är lite orolig för ditt returrör bara som Manne säger. Det ska bli skoj att se hur det blir när det börjar fyllas på med fisk och koraller.
byggarebob Postat 21 februari 2013 Författare Postat 21 februari 2013 Ja ..jo ja förstår, men de sitter stadigt, bra med sand i hörnet och ena ls ligger lite bakom på sidan så de ska inte vara nån fara..Tänkt slå itu lite ls sen och lägga bakom.Ja jag ser fram imot att få i koraller å fisk...
byggarebob Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 Så nu har jag hämtat hem brossans ljusramp.6x54W, osäker vad de svaga i mitten är..uv kanske?Grymt ljusflöde...
byggarebob Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Jo nu vet jag mer om ljuset,,de svaga och mån ljus går ihop,, de svaga e korallljus..Sen de rosaaktiga och ena vita e kopplade, samt två bakre vita e ihop.Har tre sladdar fr rampen.
byggarebob Postat 25 februari 2013 Författare Postat 25 februari 2013 Idag köpte jag mina första invånare...lite bilder kanske???Njaaa....okejdå..haha..Imorrn ska jag få hämta kejsaren, en pressent av frun då jag fyller år om en v.Så sjukt snygg...
Tribiani Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Vad skoj att du har fått i lite liv. Snygga clowner btw. Imperatorn är underbar. Du får lägga upp bilder på den sen. Mvh Tribiani / Daniel
byggarebob Postat 25 februari 2013 Författare Postat 25 februari 2013 bild kommer i morrn när den e i karet...då har väl de lagt sej för jag har rotat nu med ny sten mm..
byggarebob Postat 26 februari 2013 Författare Postat 26 februari 2013 Nu har kejsaren landat...underbart...
Crissan Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Ser bra ut ! Inte orolig för begränsning i korallväg i framtiden med en kejsare i karet?
byggarebob Postat 26 februari 2013 Författare Postat 26 februari 2013 Nej..litar på kent i lomma..sa att bara den får annan mat så.dom hade en stor i visningskar men den rörde dom ej vad jag vet..annars kan.de va risk den knoppar på koraller.e som den letar mat.Fick propellern ikväll..så nu har ja en top skummare..
jimmy Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Nja man kan minska imperatorns noppande på koraller genom att ge den varierad kost.Men det ligger i dens natur att smaka på koraller Min har snart rensat hela karet på knappar å då kan jag säga att jag hade säker flera hundra i ca 10 olika arter.Den är även på en hel del av mina LPSer så vissa har gett vika.Å då har den nästan alltid fritt med mat så som olika alger osv.Så att säga att den är revsäker skulle jag inte lita på.Men sen är alla olika individer.
byggarebob Postat 26 februari 2013 Författare Postat 26 februari 2013 Ja då får man se med tiden....Vad kan man ha ist om nu de visar sej att den älskar koraller??
jimmy Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Småpolypiga stenkoraller kan du ha. Hur det är med övriga mjukkoraller vet jag inte.Musslor skulle jag nog inte pröva heller.
Wigge Postat 27 februari 2013 Postat 27 februari 2013 Jag har för mig att de noppar på Sps men inte LPS?
MattiasN Postat 27 februari 2013 Postat 27 februari 2013 Jag har för mig att de noppar på Sps men inte LPS?tvärtom brukar det vara med kejsare, lps ligger i riskzonen, sps brukar klara sig bättre. Sen kan det variera mellan individer.... Min gamla imperator tömde mitt kar på skivanemoner men rörde aldrig sps, euphylia el andra mjukisar. Har nu Navarchus o Blue-face, ingen av dem rör sps Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
DaTrucka Postat 27 februari 2013 Postat 27 februari 2013 Ingen kejsare är helt säker någonsin, risken finns alltid att dom börjar noppa på ett och annat. Det är helt individuellt, som med många andra djur i vår värld.
byggarebob Postat 27 februari 2013 Författare Postat 27 februari 2013 Bara å testa å se vad som händer,nöjd iaf..för den e grym, hur ser man könsskillnad på dom?? nån som vet?
byggarebob Postat 28 februari 2013 Författare Postat 28 februari 2013 DE e med stor sorg jag skriver detta.Min kejsare har vart lite konstig sen sen den kom hem.simmat lite på sne..tänkte att den kanske gör så..Nu ikväll e den utmattad..orkar ej simma och närjag tittar nära ser jag att ena fenan e typ borta..Den har nog vandrat vidare inatt..så imorrn åker jag dit ja köpte den å sägersom.det är..hoppas få beställt en ny..frisk..eller pengar tillbaka..-sjuk
Rekommenderade inlägg