Gå till innehåll

Eldräka aldrig framme...


fotte

Rekommenderade inlägg

Hej! köpte en eldräka till mitt 20liters akvarie för ungefär en vecka sedan.

Är det normalt att dom gömmer sig hela tiden när man tänder ljuset? eller ja han verkar ligga och kura på samma ställe även när det är släkt :P

Han kommer fram som ett skott så fort det slängs i mat. Men i övrigt så är han bara under sin sten hela tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok antar med andra ord att det är normalt :P. Sa på skämt till tjejen att det är nog det tråkigaste djur jag någonsin köpt :)

Tur att dom är häftiga endå!

Precis som nämts här tidigare, så är dessa väldigt skygga om dom är ensamma - har du 3-4 st så är dom framme hela tiden, och blir nog ett av de mer dekorativa inslagen i ditt kar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clowner i ett 20 l?

Det var precis min tanke också när jag läste det.

Clownfiskar må vara rätt så stationära många gånger, me 20 liter är på tok för lite, även för en ensam clown.

Se om du inte kan byta i dem mot mindre fiskar, finns många småfiskar som inte blir så stora och som inte kräver så stort utrymme.

Det kan också vara en av anledningarna till att du inte ser så mycket av dina räkor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag har sett också att folk tycker 20 liter är för lite för clowner men eftersom dom sålde dom med det paket-erbjudandet eller vad man ska säga och jag aldrig haft salt innan så vet jag inte vad som är okej eller inte okej, men är på gång med att byta upp mig till större om inte allt för länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att butiken säljer dem ihop med ett så pass litet kar tycker jag är ett tecken på dåligt omdöme av dem, och känns mer som att de vil sälja in "Nemo" till vem som helst utan att upplysa kunderna om lämplig storlek på akvarier till de olika djuren.

Det går säkert bra under en period så länge clownerna är små, men de växer ju och blir ofta runt en dm långa, vissa större än så.

Ska du byta upp dig i storlek på akvariet så är det bara bra. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

antagligen inte men dom är är extremt små än så länge, men jag har sett i butiken det finns ju dom som är större och så stora clowner skulle jag inte vilja ha i 20liters. Men nu i början ska dom nog klara sig fint. Det gick ju fortare än man trodde att besluta att man ville byta till större.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...