Gå till innehåll

Kan man mata med sushisjögräs?


Vidofner

Rekommenderade inlägg

Om man har djur som lever av algerna i akvariet och man har det väldigt rent akvarium, kan man då använda "nori" eller vad det nu kallas istället?

Har för mig att jag läste det någon stans iaf. Nån som gör så här? Är det nåt man bör tänka på så fall?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den man köper i mataffären är rostad ( Vet inte hur mycket av det mumsiga som försvinner när man rostar den )

Besparingen blir inte särskilt stor om man köper storpack .

Betalar 40kr för 10 ark (4 kr ark ) på ica maxi .

Köper storpack 50 ark för 270kr ,ej rostad av akvariebutik för 270(5,40 per ark ) .

Den är dock dyr om man köper småpaketen ( 17,5 per ark om man köper minsta paketet )

Så besparingen blir 70kr på 50 ark . Dock vet jag inte om rostad är så mycket sämre , borde iallafall inte vara bättre .

Men inget jag vill snåla på ,dock åker det i ica-maxi nori då det tar slut och jag inte har något annat jag ska beställa .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Lånar tråden!

Köpte precis Nori på willys! Rostad och kunde innehålla spår av sesam är detta ett problem? Märket heter Blue Dragon.

Jag hade tänkt att klippa av en bit och sätta fast en bit på en sten eller alg magneten men eftersom jag inte har så jätte många fiskar så misstänker jag att det kan ta ett tag innan norin tar slut. Kan man då med fördel frysa in den eller förvarar man den enklast i en sluten påse i skåpet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden!

Köpte precis Nori på willys! Rostad och kunde innehålla spår av sesam är detta ett problem? Märket heter Blue Dragon.

Jag hade tänkt att klippa av en bit och sätta fast en bit på en sten eller alg magneten men eftersom jag inte har så jätte många fiskar så misstänker jag att det kan ta ett tag innan norin tar slut. Kan man då med fördel frysa in den eller förvarar man den enklast i en sluten påse i skåpet?

Har kört med den ett par år nu och mina kirurger växer och lever än ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden!

Köpte precis Nori på willys! Rostad och kunde innehålla spår av sesam är detta ett problem? Märket heter Blue Dragon.

Jag hade tänkt att klippa av en bit och sätta fast en bit på en sten eller alg magneten men eftersom jag inte har så jätte många fiskar så misstänker jag att det kan ta ett tag innan norin tar slut. Kan man då med fördel frysa in den eller förvarar man den enklast i en sluten påse i skåpet?

Tror inte du behöver frysa in den. Låter mekigt och det blir troligtvis så att du bryter av den ifall du böjer den sen pga att den är fryst.

Det är ju torkade växter så det ska nog mycket till innan det ruttnar. Jag låter mitt paket bara ligga bredvid sumpen bland all annan torkad mat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör med det jag med. Köper på China LI i Uppsala 50st för 99 kr om jag minns rätt. Det är lite tjockare än de man köper på ICA annars ingen större skillnad.

Är det någon som har provat de rivna algerna som man kan ha i Misosoppa? De hade rätt stora påsar för ett par hundra om jag minns rätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...