Rickard Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Tja!Håller på att planera för vattennivåer/skiljeväggar i en intern sump, och undrar därför vilken vattennivå man bör ha till min skummare? I manualerna anges bara minimal nivå, men jag är mer intresserad över maximal eller ännu hellre optimal nivå. Någon som kan ge ett tips?Mvh Rickard Citera
wrang Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 När jag hadde min så stog den på botten i sumpen och hadde vattennivå i samma som nivån i skummaren så det var ca 25cm.Skall den vara i en Internt sump så sätt den på en upphöjning så att du kommer åt den om man skulle pilla med den. Syrestenen måste ju bytas ut några gånger per år Citera
Rickard Postat 15 juni 2005 Författare Postat 15 juni 2005 Tack du outtröttliga Christian!Ifall man ställer den på en upphöjning, är det då något som hindrar att man ställer pumpen på botten och kröker upp en slang till intaget?/Rickard Citera
wrroomm77 Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 jag har en sån här skummare som inte skummar beror det på att det inte finns nått att skumma eller hur vet man att skummaren funkar den skummar ju lite men inte så mycket som jag skulle vilja Citera
wrroomm77 Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 hmmm ingen som är sugen på att svara Detta kanske är en konstig fråga men skummar skummaren sämmre om man har för mycket luftmängd på?om bubblorna läcker ut i utloppsröret? kanske jag måste redusera luftmängden? jag har en rena air 300 som pumpo den ger 200l/h och 300 mb på aquacares sida står det i manualen att man behöver en luftpump som ger 170l/h och 100 mbsnälla hjälp mig.....nån som vet? Citera
stigigemla Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Du kan inte få för mycket luft.Det är troligare att syrestenen böjat slagga igen. För mitt Nano håller de tre - fyra månader med mindre luft. Pröva att byta den och kanske att göra ren insugsfiltret till luftpumpen. Citera
wrroomm77 Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Jag har ju träutrömmare men den bytte jag ut bara för ett par dagar sen.ska jag prova med en i sten i stället?eller har jag för dålig luftpump? Citera
stigigemla Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Har du kollat insugsfiltret till luftpumpen? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.