Gå till innehåll

60l


Guest cybercimon

Rekommenderade inlägg

Guest cybercimon

håller nu på att starta upp ett 60L saltvatten. tänkte att ni kunde säga om det är bra det jag tänker använda.

60L alminuimakvarie

fluval3 700L/h

25W värmare

2*20W 18.000K

10kg eller mer sten,beror på vad som går i

1-2putsarräkor

1-4 eremiter

ser det här bra ut? jag funderar på att köpa en skummare också med jag vet inte(?)

tror ni jag ska köpa en till pump?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du köpte ett nano för ett tag sedan som du sålde efter tre dagar pga bristande intresse. Hette det inte så?

Men är det seriöst denna gång så tippsar om en mini eller midi floator skummare. Är den för hög för ditt akvarie så kan du alltid korta den. Kostar ett par hundra och kopplas till luftpump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest cybercimon

jag köpte ett nano för 3månadersedan ungefär. jag hade det i några veckor. men sedan sålde jag det då jag köpte ett 450L sötvatten istället. jag sålde det inte av bristande intresse, om jag haft pengar hade jag haft kvar det.

vad fick du 3dagar ifrån? du känner inte ens mig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag köpte ett nano för 3månadersedan ungefär. jag hade det i några veckor. men sedan sålde jag det då jag köpte ett 450L sötvatten istället. jag sålde det inte av bristande intresse, om jag haft pengar hade jag haft kvar det.

vad fick du 3dagar ifrån? du känner inte ens mig...

Ja pengar är alltid ett aber.. Oavsett hur stort eller litet man skaffar.

Det var 3dagar från köpesannonsen tills du satte ut en tillsaluannons.

Till saken: Vad tror du om en minifloator? Skulle inte en sådan bli bra i ditt blivande kar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest cybercimon

"Det var 3dagar från köpesannonsen tills du satte ut en tillsaluannons."

jag har tillochmed bevis från familjen om den saken ;) men strunt i det

jag tror det också, ska kanske köpa en begagnad av en jag känner. är ju alltid bra att ha skummare.

går det få i 10kg i 60*30*35 utan att det ser för packat ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest cybercimon

jag har tänkt många små stenar. räcker det med en pump på 700L/h? det är ju mer en 10gånger karets storlek men ändå...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske skulle du ha lite mera cirkulation i karet, men det beror ju helt på vilka koraller du sak ha. I övrigt liknar det mitt första 75L kar. Kanske skulle du försöka med att få dit ett eller ett par lösrör till. Hade själv ett tag ett powerglow 18.000K och ett coralife 10.000K och detta tyckte jag var lite lite.

Annars så är det bara att säga lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest cybercimon

jag kan slänga i en pump på 520L/h också. skummare blir det. fast det kommer dröja lite innan stenen och vattnet kommer i då jag måste sköta dem djur jag har nu ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett 60 liters kar som jag har cirka 13 kilo sten i o en pump på 700l/h samt en liten skummar i den.. Har nyligen köpt ny belysning till karet. Köpte en 36 W T5 kompakt lampa på hobbyriff.. Den e klockren faktiskt.. Lyser upp riktigt bra men de blir mycket alger till en början men de går sakta men säkert nedåt.. Ska ta några bilder på de när kameran funkar som den ska..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...