Manks Postat 3 februari 2013 Dela Postat 3 februari 2013 Skulle tycka det var kul nu när jag är på väg att dra igång mitt akvarium att köpa levande sten som inte mellanlandat i butik alltför länge, utan emr eller mindre kommer direkt från havet. Det kanske inte spelar någon roll, men känns som lite av det "roliga" i stenen försvinner längs vägen när den ligger hos handlaren... har bara sett det i en tysk webshop, och då var man tvungen att köpa 25 kilo, vilket är för mycket för mig. Misstänker man kan få det här i sverige/göteborg också... Eller det kanske inte spelar någon roll om stenen legat 1 månad eller 3 hos handlaren? /Torsten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 3 februari 2013 Dela Postat 3 februari 2013 Fråga din lokala handlare om du kan få köpa en kartong med sten direkt från nästa sändning, antingen så plockar du från de som kommer och lägger i en kartong direkt, eller så får du ta en ouppackad kartong utan att kunna välja vilken form och storlek på stenen du får, det är nog upp till handlaren vad han vill där. Men jag kan tycka att det kan kvitta då stenen ändå ska upp ur kartongerna, då kan du ju plocka ihop sten först och sen kan de ta upp resten i sitt system. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 4 februari 2013 Dela Postat 4 februari 2013 På korallfisken här så kan man plocka sten ur kartong bara se till och vara där. Sedan spar man lite på vikten då den ej är mättad på vatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 8 mars 2013 Dela Postat 8 mars 2013 Eller så kan man besöka en butik i stockholm som säljer exklusiv sten som stått i lådan i ett par dagar och lukten ska vara allt annat än hav.Det bästa e att plocka sten ur handlarens förvaring då du kan välja både form och vikt på varje enskild sten.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 8 mars 2013 Dela Postat 8 mars 2013 eller köper man begagnad sten av någon här på guiden. kan ju tänka mig att det kryllar av liv i sten som legat i ett kar i flera år?=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 8 mars 2013 Dela Postat 8 mars 2013 Det kan man göra om man sett stenen live i ett akvariun.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 8 mars 2013 Författare Dela Postat 8 mars 2013 Eller så kan man besöka en butik i stockholm som säljer exklusiv sten som stått i lådan i ett par dagar och lukten ska vara allt annat än hav.Det bästa e att plocka sten ur handlarens förvaring då du kan välja både form och vikt på varje enskild sten.PatrikEfter lite funderande kom jag på det också... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xxxperxxx Postat 12 mars 2013 Dela Postat 12 mars 2013 Som tidigare nämnts är det bara att vara på plats när butiken får in ny sten, eller dagen efter. Skulle dock (som oxå tidigare nämnts) rekommendera dig att låta butikens system "ta smällen" av allt som dött på vägen . Åtminstone under första veckan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 mars 2013 Dela Postat 12 mars 2013 Skulle tycka det var kul nu när jag är på väg att dra igång mitt akvarium att köpa levande sten som inte mellanlandat i butik alltför länge, utan emr eller mindre kommer direkt från havet. Det kanske inte spelar någon roll, men känns som lite av det "roliga" i stenen försvinner längs vägen när den ligger hos handlaren... har bara sett det i en tysk webshop, och då var man tvungen att köpa 25 kilo, vilket är för mycket för mig. Misstänker man kan få det här i sverige/göteborg också... Eller det kanske inte spelar någon roll om stenen legat 1 månad eller 3 hos handlaren? /TorstenJag har både köpt färsk LS i Lerum (ciklidhuset) och I kungsbacka (biotedmarin).Ring och kolla med dom. Biotedmarin är ju nere i Holland på dejong varje månadBåda gångerna direkt från de skurit upp tejpen på lådan. Kändes som en go sommar havsdag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.