Gå till innehåll

Kran vatten


onoff

Rekommenderade inlägg

En Fråga, jag har ett 400l med sump har ca 80l sötvatten i sumpen som jag har till att fylla på avdunstat vatten med.

Men om jag stoppar växter och någon molly för att ha och mata saltfisken med och ändå ta sötvatten till salt karet därifrån skulle det funka?

Växter livnär sig väll på vissa skadliga ämne om jag inte har fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska fylla på med rent vatten, med fisk + växter i blir det inte rent vatten. Sen har jag för mig att jag läst att mollys och liknande funkar som snacks, men inte har rätt sammansättning av näringsämnen för saltfiskar, men det är bara hörsägen och kan lika gärna vara fiffel och båg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska fylla på med rent vatten, med fisk + växter i blir det inte rent vatten. Sen har jag för mig att jag läst att mollys och liknande funkar som snacks, men inte har rätt sammansättning av näringsämnen för saltfiskar, men det är bara hörsägen och kan lika gärna vara fiffel och båg.

Som vanlig både och. Och det stavas - du blir vad du äter. Matar du dina sötvattensfoderfiskar med marina fetter (omega 3) och annat foder för saltvattensfisk så spelar det ingen roll om det är salt eller sötvattensfisk du matar med.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...