Krulle Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Har nyligen köpt mitt första saltvattensakvarium.Följde med en Bubble Magus Nac66A till det.Tycker den låtit lite mycket så rev ner den och kollade lite närmre på den nyss.Det är ju inte som en vanlig "skovel" utan mer grova trådar som ligger kors och tvärs.När jag plockade bort den ena såg det ut såhär (se bild)Ser ut som det sticker ut lite väll mycket och kan orsaka lite väl mycket motstånd kanske?Se går dom lite ojämt, upp och ner i varv och bubblet kommer "stötvis"Kan man hitta reservdelar till en sån? Citera
Andreas N Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Det som du ser är en sk trassel sudd impeller. Jag tror bästa stället att hitta reservdel är på http://www.fish-street.com Citera
stigigemla Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Klipp ner trasslet lite bara så går den bra. Mer trassel köper du som kantskyddsmatta i en trädgårdsbutik som säljer dammtillbehör.Men låter den efter klippning bör nog impellern bytas. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.