slarvid Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Räkor belastar hellr inte ett system va? Finns det någon kul tålig räka som inte blir för stor och inte putsar ihjäl en liten clown? Citera
Sunny Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Finns väldigt många fina och säkra räkor från Periclimenes och Saron släktet som du skulle kunna välja dig utav.MvhSunny Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Räkor belastar hellr inte ett system va? Finns det någon kul tålig räka som inte blir för stor och inte putsar ihjäl en liten clown?Just det där har jag funderat på!Min lysmata a sen jag köpte den hos triton har ömsat 4 ggr..det är inte så länge sedan!Är skalen en belastning för karet?jag har har inte tagit upp dom!Om man jämför hur mycket belastar en räka karet egentligen? Citera
slarvid Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Finns väldigt många fina och säkra räkor från Periclimenes och Saron släktet som du skulle kunna välja dig utav.MvhSunnyKanon! Citera
adddo Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Räkor belastar system, de bajsar inte kolkälla vad jag vet Citera
Dykaren Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Klart de belastar systemet. De äter och skiter. Men det är nog en ganska marginell belastning jämfört med en stor glupsk kirurg eller dylikt.Thor amboinensis är en av mina favoriter Citera
gurra600 Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Har 2 st Gnathophyllum amrericanum blir max 2 cm, har mina i 20L nano o det fungerar bra. Citera
Lasse Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Adddo har i princip rätt, räkor belastar till visst vattnet men pga att vissa av dem lever på organiskt spill, alger och annat som producerats i akvariet så är det inte säkert att det belastar hela biosystemet. Behöver du inte mata dina räkor så är de en del av "avlastningen" förutsatt att de inte dör i akvariet. Den belastning som man ger till sitt akvarium sker till hundra % av det organiska materialet du sätter in - framförallt i form av mat. Men även levande djur och alger som tillförs kan vara belastande om de dör och blir uppätna i akvariet.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.