petrol Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 igår när jag gick förbi akvariet så såg jag att det såg ut som någon hällt i mjölk i karet..Satte mig ner för att studera fenomenet. Såg hur det kom en kraftig "pust" från en xenia (vet inte med 100% om det var från den eller något annat).Tog lite bilder med jämna mellanrum för att dokumentera ( som alla vet har jag en värstingkamera - NOT )Antagligen var det mjölke men om någon har en teori så så skriv gärna in den. Citera
Beppe Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Jag har också haft en lätt dimma utan någon som helst synlig orsak. Kanske kan det vara xenia som har det mysigt ;-)Har du märkt några reaktioner på de andra korallerna? Citera
stigigemla Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Koraller brukar väl leka ett par timmar efter ljuset släcks?Har du haft strömavbrott eller gjort något som ställt om klockan för den? Citera
petrol Postat 17 juni 2005 Författare Postat 17 juni 2005 Det hände på kvällen (inga strömavbrott). Nu är allt helt klart igen (kör visserligen med dubbla skummare / ozon / aktivtkol ,24/7). Allt ser bra ut - inget verkar ha tagit skada.Ja visst är trigostegusarna härliga!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.