Piraterna Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Min singelpolyp blastomussa äter bra (mysis/artemia) och har varit fin och fluffig tills för några dagar sedan. Nu har han regresserat och blottat skelettet, det enda vi gjort är att göra ett vattenbyte ca 30% annars allt som vanligt. Fråga mig inte om värden för vi mäter inte. Någon som har några förslag? Citera
Moose Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 ...Fråga mig inte om värden för vi mäter inte....Du svarade halvt på frågan själv tror jag...Utan att veta era värden så e det ju som att skjuta i blindo. Citera
Piraterna Postat 14 februari 2013 Författare Postat 14 februari 2013 (glömde bort varför jag aldrig skriver här, OM det hade varit vattenvärdet hade ju alla andra eller åtminstone närbesläktade LPS:er som står precis bredvid tex micromussan också blivit dålig.) Citera
Vandal Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 hos mig har de också drgit ihop sig lite efter vattenbytena... brukat komma åter efter ett par dagar... Citera
Dimorb Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Eventuella förändringar i temp och salthalt påverkar en hel del. Om den blir mycket värre så bör du doppa i aminosyra bad.. Citera
Piraterna Postat 14 februari 2013 Författare Postat 14 februari 2013 då har vi boven i tempen, råkade stänga av doppvärmaren en natt , då låg den 6 grader mindre än vanligt. Samt att jag ju gjort ett stort vattenbyte. Hoppas den kommer igen, satte den lite ljusare dock fortfarande på botten. Kanske kan vara så att den nya grannen gjorde den lite sur också, nåja vi får se hur det går. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.