Gå till innehåll

"Sun coral"


Chum

Rekommenderade inlägg

amerikanerna kallar dom för PIA (pain in the ass) :snurrig:

jag förstår dom.. tröttnade på min efter ca 2veckor.

Absolut snygga, men det var ju en besvikelse att dom bara är utslagna på natten.. Dom brukade slå ut lite när man matade, men bara en liten stund.

Skall gå att vänja dom till dagen istället.

Räkor ställer gärna till att för en när man ska mata..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte med mej ifrån Florida för 3veckor sedan något dom kallade big head dendrophylia där, super fin med, när den slår ut. Som solkorallen fast större, och hrmmm, dyr!

1 mår kanon och har börjat skjuta nya skott, dom andra två huvudena kommer jag nog inte klara, kejsarna har varit stygga mot dom när jag matat dom. Kan lägga ut bild ifall nån är intresserad? Fick med mej en hel del i från Florida, och allt överlevde :)

//Rasmus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte med mej ifrån Florida för 3veckor sedan något dom kallade big head dendrophylia där, super fin med, när den slår ut. Som solkorallen fast större, och hrmmm, dyr!

1 mår kanon och har börjat skjuta nya skott, dom andra två huvudena kommer jag nog inte klara, kejsarna har varit stygga mot dom när jag matat dom. Kan lägga ut bild ifall nån är intresserad? Fick med mej en hel del i från Florida, och allt överlevde :)

Ja ! lägg upp bilder :) dendrophyllior är väldigt ovanliga i Sverige tycker jag, Tubastreor ser man rätt ofta i handeln. lägg gärna upp på allt du fick med dig från florida. för att unvdika att tråden ska börja handla om tull frågor så tänker jag inte fråga dig hur du gjorde :P

Förövrigt har jag själv Tubastrea, de flesta handlare brukar kunna ta hem dem, det är bara att fråga och sedan vänta :) Prova ring till Triton eller akvarieleasing, båda butikerna bör kunna ta hem dem. angående korallerna så är de enkla, det är bara att mata.. " du är vad du äter" :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ! lägg upp bilder :) dendrophyllior är väldigt ovanliga i Sverige tycker jag, Tubastreor ser man rätt ofta i handeln. lägg gärna upp på allt du fick med dig från florida. för att unvdika att tråden ska börja handla om tull frågor så tänker jag inte fråga dig hur du gjorde :P

Jag har faktiskt undviket att ta upp just detta pga av alla moraltanter som kommer om tull och sånt. Kan lägga ut det i en spec tråd...

Men självklart kan jag lägga upp bilder :)

Jäkligt synd jag inte verkar klara två av huvudena bara :/ kommer bild ikväll när den vaknat :)

//Rasmus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstår så trivs de bäst i skugga. Praktiskt för mig som bara har två revpelare. Hoppas man kan beställa på Triton eller Leasing..

Skugga är nog att föredra, jag har en som står väldigt ljust och ett par som står skuggigt.. så länge du matar dem ordentligt spelar det egentligen ingen större roll var de står. men om du matar dåligt försvinner huvuden snabbare under mer ljus. = alger etc

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Kom hem med två Tubastrea från Sunny idag - en orange/gul och en röd/gul. Det blev mitt andra privatköp genom SVG. Förra ggn var det Euphyllia Divisa och Euphyllia Parancora... Ruskigt trevliga o hjälpsamma människor man lär känna här på forumet måste jag säga :woooow:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...