saltatrox Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Ja.. det har kommit fram på ett ställe högt upp i en skreva.Tar man på det så är det som damm, har LED rammpen precis över. Har alldrig haft nått av det här för, men har just blivit av med en invasion av långa tång liknade alger.Har börjat mata igen för ca 3 veckor sen.Det enda annorlunda jag gjort är att jag kör en dosering Wast-Away i veckan(bakterie tillskott) av Dr.Tim.Antar att det är cyano alger/bakterier...eller?Vad kan jag gjöra för att bli av med det.. Mvh Thomas Citera
saltatrox Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 Nja.. vill inte blåsa runt det så det blir på fler ställen..Det sitter i en skreva och området där det är ca 10x15 cmIngen annan som vet vad man ska göra.. Citera
nike83 Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 har du fosfat? om nej, vad mäter du med? om svaret = salifert eller liknande = köp ett bättre fosfattest Citera
Guest Postat 21 februari 2013 Postat 21 februari 2013 Om det är just i en skreva så kan det mycket väl ha med cirkulation att göra. Att det blir stillastående just där. Sug bort så mycket du kan sedan ända lite på pumparna så du har ett bra flöde så märker du försvinner det:) Har gjort så vid cyanoangrepp sugit upp så mycket det bara går sedan skickat på bra drag där = borta. Citera
saltatrox Postat 21 februari 2013 Författare Postat 21 februari 2013 OK.. fosfater 0 med salifert och hanna checker.Ska suga upp och ändra pummparna, har 3st 6096 som nästan går på 100% Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.